5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Nja.... Min rekommendation är att du skruvar ut dem helt och tar bort klorna (som brukar sitta med en liten klutt lim) för att inte göra bort dig framöver. Du kan enkelt sätta tillbaka dem om brytaren inte sitter tillräckligt bra med dosskruvarna. Den kommer dock sitta tillräckligt bra. Det enda som kan stöka till det lite är om dosan sitter så långt in att skruvarna precis tar gäng. Då köper man längre dosskruv.
Klorna är endast en nödlösning. Dessutom blir det inte särskilt mycket belastning på en brytare, det är mycket värre med uttag (och folk som inte har vett att hålla emot när de drar ur stickproppar).
Klorna är endast en nödlösning. Dessutom blir det inte särskilt mycket belastning på en brytare, det är mycket värre med uttag (och folk som inte har vett att hålla emot när de drar ur stickproppar).
Precis, menade att ta bort klorna och sedan strunta i att sätta tillbaka dom.tommib skrev:
Nja.... Min rekommendation är att du skruvar ut dem helt och tar bort klorna (som brukar sitta med en liten klutt lim) för att inte göra bort dig framöver. Du kan enkelt sätta tillbaka dem om brytaren inte sitter tillräckligt bra med dosskruvarna. Den kommer dock sitta tillräckligt bra. Det enda som kan stöka till det lite är om dosan sitter så långt in att skruvarna precis tar gäng. Då köper man längre dosskruv.
Klorna är endast en nödlösning. Dessutom blir det inte särskilt mycket belastning på en brytare, det är mycket värre med uttag (och folk som inte har vett att hålla emot när de drar ur stickproppar).
Får testa imorgon
Bytte plats på dem och nu fungerar allt som det ska, skönt!
Tog bort dosklorna också. Syntes faktiskt att klorna hade varit på den vita tändtråden lite, inte så att det gick igenom men en liten skada.. Brytaren sitter som berget iallafall med dosskruvarna.
Tog bort dosklorna också. Syntes faktiskt att klorna hade varit på den vita tändtråden lite, inte så att det gick igenom men en liten skada.. Brytaren sitter som berget iallafall med dosskruvarna.
Nu har jag köpt armaturer på Jula snarlika dom i trådstarten. Dom ser likadana ut men ger lite mindre ljus och är tyvärr 100 kr dyrare. Förstår inte varför man slutat att sälja den första varianten som gav 5500 lm. Dom måste ha varit otroligt prisvärda. Dom jag köpte ger 4400 lm. https://www.jula.se/catalog/el-och-...AUuQhU_MbYBVkaAr_-EALw_wcB&gclsrc=aw.ds#tab04
Tanken var att börja med 6 st. i c:a 40 m2 garage med 3,5 m i takhöjd. Jag har satt upp två som jag kopplat in provisoriskt för att testa och jag är mer än nöjd. Med fyra till kommer det bli mer än tillräckligt för mina behov. Dom var också väldigt lätta att installera. För elen är det snabbkoppling, bara att klämma in trådarna.
/Mats
Tanken var att börja med 6 st. i c:a 40 m2 garage med 3,5 m i takhöjd. Jag har satt upp två som jag kopplat in provisoriskt för att testa och jag är mer än nöjd. Med fyra till kommer det bli mer än tillräckligt för mina behov. Dom var också väldigt lätta att installera. För elen är det snabbkoppling, bara att klämma in trådarna.
/Mats
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Du svara nog i fel tråd.S senmathal skrev:Nu har jag köpt armaturer på Jula snarlika dom i trådstarten. Dom ser likadana ut men ger lite mindre ljus och är tyvärr 100 kr dyrare. Förstår inte varför man slutat att sälja den första varianten som gav 5500 lm. Dom måste ha varit otroligt prisvärda. Dom jag köpte ger 4400 lm. [länk]
Tanken var att börja med 6 st. i c:a 40 m2 garage med 3,5 m i takhöjd. Jag har satt upp två som jag kopplat in provisoriskt för att testa och jag är mer än nöjd. Med fyra till kommer det bli mer än tillräckligt för mina behov. Dom var också väldigt lätta att installera. För elen är det snabbkoppling, bara att klämma in trådarna.
/Mats
Klicka här för att svara
