Hejsan, nu har jag införskaffat mig en ny varvtalsregulator som ska gå till badrumsfläkten, är lite tveksam hur den skall kopplas, hoppas där är någon som kan hjälpa mig på traven, skickar med lite bilder, även på den gamla/ tack på förhand
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bästa svaret
OK, den gamla regulatorn nyttjade tydligen en neutralledare (3:e från vänster på plinten). Den behövs inte till den nya reg. Isolera ledaren.
Sedan fasledare (4:e på gammal plint) till L på ny.
Tändtråd (längs ut till höger på gammal plint) till våg med pil på ny regulator.
Sedan fasledare (4:e på gammal plint) till L på ny.
Tändtråd (längs ut till höger på gammal plint) till våg med pil på ny regulator.
Du jag bugar och tackarE etompau skrev:
Jo då nu snurrar fläkten, dock så går den fullt varvtal fast jag skruvar ner
Det är en mindre takfläkt från Östberg, tyvärr så vet jag inte effekten på den. Man får kanske leva med att den går på full fart alltid ?E etompau skrev:
Används i stort sätt endast när man duschar