Hej!
Jag har en ladugård som är byggd på en gammal murad stengrund. På ena gaveln har det blivit kraftiga sättningar i grunden, och den gjutna plattan inne i ladan har spruckit i närheten av samma gavel.
Hur åtgärdar jag detta på bästa och billigast sätt? Ladan används som förråd/garage så det enda jag önskar är att den är i så pass gott skick att den står kvar och inte rasar ihop.
Allt gott!
Jag har en ladugård som är byggd på en gammal murad stengrund. På ena gaveln har det blivit kraftiga sättningar i grunden, och den gjutna plattan inne i ladan har spruckit i närheten av samma gavel.
Hur åtgärdar jag detta på bästa och billigast sätt? Ladan används som förråd/garage så det enda jag önskar är att den är i så pass gott skick att den står kvar och inte rasar ihop.
Allt gott!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hade lika på ladan i ena hörnet, , grävde ner på insidan ( var storsten i botten ) fomade en stolpe 300X300 med armering i , samt genomgång med armering 16 järn som viktes på utsidan och håller i hop hörnet. ftersom din har getts sig lite så har säkert någon vägg gått isär, lika min , satte en domkraft under, lyfte ca 5 cm och gjöt plinten upp underslag, stod en vecka och sen ner med domkraften vart riktigt bra. Hörnet kan du aldrig få ihop, så lite puts blir bra där
Det låter ju alldeles strålande! Ska försöka mig på nått liknande när det är lite varmare. Hade du sprickningar på andra ställen än bara hörnet? Hur stor tror du risken är att det rasar om man har stöttat upp hörnet och sen lagat i på de andra ställena?J jonaserik skrev:Hade lika på ladan i ena hörnet, , grävde ner på insidan ( var storsten i botten ) fomade en stolpe 300X300 med armering i , samt genomgång med armering 16 järn som viktes på utsidan och håller i hop hörnet. ftersom din har getts sig lite så har säkert någon vägg gått isär, lika min , satte en domkraft under, lyfte ca 5 cm och gjöt plinten upp underslag, stod en vecka och sen ner med domkraften vart riktigt bra. Hörnet kan du aldrig få ihop, så lite puts blir bra där
Klicka här för att svara