P Pettttter skrev:
Jag är ute efter VVS lösningen inte hemmapularlösningen. Hur är det tänkt att dom ska hålla tätt?
Vulktejp om det inte är synligt, om synligt så är (nog?) limning bäst.

Bono_R Bono_R skrev:
Obs är inte vvs are, men om det saknas någon gummipackning i någon av rördelarna finns det säkert som reservdel. Om det är riktigt gamla rör så var dessa limmade, vi har det i vårt hus från 73. I vår tvättstuga i sommarhuset har vi "två vattenlås som jag skrev om i ett inlägg ovan men i ditt fall kanske det är bättre att skapa ett extra vattenlås med hjälp av fler böjar som i inlägget #3.
/B
Det är inte särskilt gamla rör, skulle tro att förra ägaren installerade det för några år sedan. Mer att det är typen som bara trycks i varandra istället för att det är gänga och packning som man spänner åt. Möjligt dom är designade för att hålla tätt bara så utan att man gör något mer.

Hur tänker du med två vattenlås, menar du för att den lilla vattenmängden torkar ut eller vad hade ni för problem med "bara" ett vattenlås?

Det är bara de grå rören som måste vara täta för att undvika lukt.
De vita rören har inte med luktproblemet att göra.
De vita ska numera finnas med gummipackning.

Protte

P Pettttter skrev:
Jag är ute efter VVS lösningen inte hemmapularlösningen
Finns det inga tätningar så trycker du ihop rören och lägger en tunn silikonsträng vid ytterkant, inte i mellan rören, då blir det som att limma,LIMA ALDRIG då kan du inte ta isär om det behövs, bara sågen som tar isär rören då.

P Pettttter skrev:
Det är inte särskilt gamla rör, skulle tro att förra ägaren installerade det för några år sedan. Mer att det är typen som bara trycks i varandra istället för att det är gänga och packning som man spänner åt. Möjligt dom är designade för att hålla tätt bara så utan att man gör något mer.

Hur tänker du med två vattenlås, menar du för att den lilla vattenmängden torkar ut eller vad hade ni för problem med "bara" ett vattenlås?
Vårt "bekymmer" var som jag beskrev i mitt förra inlägg att bdtanläggningsfläkten tryckte ut avloppslukt genom vårt tvättmaskinsvattenlås så då satte jag även ett golvvattenlås där så nu fungerar allt igen och det är tätt och luktfritt.
/B

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.