Byggahus.se
fanta-black-orange.png

Tanka moppen med färdigblandad bensin
03347SfsnJp7

Lakritspuck + den andra med tuggummipinnen
xftqNj0tcn0WStia04FxTgU4aA4PFgPxPejxfjmV5bAVm5HYYfRUBYE6JGpEcTBQfFAFhomUhBrjomoz5tidihPCHeez8S5ZXYx2_gGH9BCtWwG6vL8c
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 14 till
  • Laddar…
Den bästa coca flaskan, den hårda alltså innan de började med nuvarande flaskor.
6810676028_ca866d668a_b.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
Morgan St och 8 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ögonkakao.

[bild]
Staffans
Finns inte ögonkakao längre? I så fall måste jag nog plasta in min burk.
 
R Rkarlsson skrev:
Den bästa coca flaskan, den hårda alltså innan de började med nuvarande flaskor.
[bild]

Perfekta avslut på hängrännorna. Farsan köpte en hel drös i avslutningsperioden
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Saknar denna automaten, en tjuga varje gång till moppen. Då kom mackägaren ut med en slurp olja och blandade i med.

[bild]
Jag tror att det fanns pumpar för tvåtaktsbränsle när jag hade moped. Det fanns väl fortfarande tillräckligt många bilar med tvåtaktsmotor då, antar jag.

Man var lite avundsjuk på kompisarna med sprillans nya Suzukimoppar som hade separat oljetank. Det var ju mycket koolare.
 
  • Gilla
Totte lille och 2 till
  • Laddar…
Det fanns väl tom ett vred som man skruvade fram hur många procents oljeblandning man ville ha.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
På tal om spraka i näsan.
CocaCola på 50cl burk.
Det var mycket kolsyra i den. Riktigt gott.
Även den saknad.

Sedan fanns det en väldigt god choklad från Marabou som försvann för många år sedan, Romrussin. Den bästa!
[bild]
"Supercan"

Vill jag minnas att det stod på den .
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Kom o tänka på sk tropikhjälmar (skyddshjälm) o tunna handskar som fanns när det skulle köras bil. Tror att det användes vid sk aktiv körning, någon kanske minns. Jag kommer ihåg att en farbror hade en sådan utrustning liggande på hatthyllan i sin Amason på 60-talet, kanske bit in på 70-talet.
Jag hittade en gammal körskolebok där detta omnämns. Det rekommenderades att man hade en lätt hjälm när man körde bil. Använde man en tung som var till för motorcykel kunde man i stället skada nacken vid en eventuellt krock pga. belastningen.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tror att det fanns pumpar för tvåtaktsbränsle när jag hade moped. Det fanns väl fortfarande tillräckligt många bilar med tvåtaktsmotor då, antar jag.

Man var lite avundsjuk på kompisarna med sprillans nya Suzukimoppar som hade separat oljetank. Det var ju mycket koolare.
Det fanns långt in på 2000talet på macken här, innan aspen och liknande blev stort. Det var ju många som kom och tankade till sina trägårdsmaskiner och motorsågar.
 
När man nyss fått körkort och kunde lyssna på polisen med polisradio... Det var alltid kul när polisen gjorde en "QP" på någon polares bil... Körde med DLS200 polisradioscanner...

Bilden nedan visar modellen Ericsson c602 som bland annat polisen använde radion kom runt 1979 och hängde med till ca 2005
 
  • Ericsson c602 polisradioscanner med upplysta knappar och en digital sifferdisplay som visar 42158386.
Redigerat:
  • Gilla
roffer och 8 till
  • Laddar…
Äldre modell av mobiltelefon med utskjutbar antenn och blå knappsats, representerar tidig mobilteknologi med höga kostnader.

Min första mobil. Ett par extrema nackdelar var batteritiden, enbart några timmar, mina kompisar hade inte mobiler så jag hade knappt någon att ringa till vilket i och för sig var tur eftersom ett samtal kostade 7kr per minut. Sms gick inte att skicka från mitt första abonnemang, kom ihåg att jag bytte till ett annat enbart för den skull. Vill minnas att ett sms låg på 5,5kr då..
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 18 till
  • Laddar…
Minns inte exakt modellen på min första mobil men en Motorola var det, det gick bara att ringa och ta mot samtal, sen en Ericsson GA318... Med denna kunde jag ta mot sms...... Detta var runt 1996 före det körde jag minical...
 
  • Gilla
Swepos
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Den bästa coca flaskan, den hårda alltså innan de började med nuvarande flaskor.
[bild]
Jag tycker fortfarande att den klassiska glasflaskan är snyggast. Den här långsmala varianten inköptes i Tanzania 1985.
 
  • Klassisk långsmal Coca-Cola glasflaska från Tanzania 1985 på en bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
P
Kobra!

Lite dammig. Det var ett tag sen den användes. :–)
 
  • Dammig orange gammaldags telefon med nummerskiva och spiralkabel, liggande på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Papphammar666 och 6 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
[bild]

Min första mobil. Ett par extrema nackdelar var batteritiden, enbart några timmar, mina kompisar hade inte mobiler så jag hade knappt någon att ringa till vilket i och för sig var tur eftersom ett samtal kostade 7kr per minut. Sms gick inte att skicka från mitt första abonnemang, kom ihåg att jag bytte till ett annat enbart för den skull. Vill minnas att ett sms låg på 5,5kr då..
Nokia. Men fan va otympligt det var egentligen.
R.e8dc5b5f1a72505a41f07c4ddddd7fc4
 
  • Gilla
Papphammar666 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.