Byggahus.se
Hej.

Har sökt på flera forum ang Rustas färger, men trådarna är oftast rätt så gamla. Dom har tydligen förbättrat färgerna en del sista åren, och då är jag nyfiken på om nån här har provat den nyligen?

Tänkte köpa "äggskal", men är lite orolig att den är för gul. Nån som har testat den?

Läst en del tester osv, och då har den fått bra betyg, men vill ändå vara säker innan man målar om kök, vardagsrum och hall.

Använd inte billiga färger. Köp kvalite så slipper du måla 4 gånger...

Saigon kolla om du kan få ta med ett färgprov hem av något slag.
Kvaliten ligger inte i priset antar jag , bara för att något är 4ggr dyrare så är det inte 4ggr bättre.;)
Är man inte kemist och kan analysera innehållen så får man helt enkelt testa sig fram med olika färgmärken och se vilket som passar bäst för det behov man har.

• Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
Jag har målat ett rum med Rustas Elegance och Tundra förra helgen. Två lager färg täckte bra. Började med två lager vit grundfärg, då rummet var grönt innan, ville inte riskera att det lyser igenom. så totalt fyra lager färg då, men det hade det ju blivit även med dyrare färg.

Inget långtidstest ännu alltså ;-)

Det står att den är luktsvag och det stämmer.

Har målat endel med deras färg och märker inte så stor skillnad mot dom dyrare väggfärgerna, däremot ska man inte använda deras lackfärg till annat än taklister

Målat om hallen i våras med den färgen, dock var den av annan kulör "lipstick" hette den och är röd.
Mkt bra täckförmånga, inte så rinning som andra billiga färger och luktar väldigt lite.
Kommer köpa av samma sort i framtiden.
Inget att anmärka på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.