Hej!

Kan man snälla få en rumpdusch installerad :) ?
Rör under handfat, vattenrör, kopplingar, grå kakelvägg, handdukshängare, del av handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Universaldusch, Habo Lilly, kromfärgad, handdusch med slang och hållare, rea, produktdiagram, online-köpknapp.
Skapa konto
Kromad handdusch med slang och väggfäste mot vit bakgrund.
Skapa konto

Jag antar att svaret är att jag måste köpa ett T rör och få ihop allt med gängor. Är gråa plastpluppen en på av brytare eller hur?

Italienare va!

Kalldusch ?

• Haha
Onsalakorven
  • Laddar…
J Jogöwa skrev:
[länk]

Fortfarande bara kallvatten.

useless useless skrev:
Fortfarande bara kallvatten
Eh, spolar du med kallvatten?!

Visst kan du få en sådan installerad, fråga din rörkrökare.

J Jogöwa skrev:
[länk]
Haha! Identitetskris nu, kanske blir japan!

En kall sprut vatten i * slår väl hela proceduren med att ta fram duschslangen tror jag, ska testa imorgon efter kaffet!

🥳

• Haha
Jogöwa
  • Laddar…
De där är gjorda för att monteras på en blandare och växlar mellan att låta vattnet rinna i handfatet eller handduschen.
Har testat flera på jobbet monterade direkt på trycksatt ledning och de håller inte länge då...

• Gilla
Johan Gunverth och 3 till
  • Laddar…
T
P-plats P-plats skrev:
De där är gjorda för att monteras på en blandare och växlar mellan att låta vattnet rinna i handfatet eller handduschen.
Har testat flera på jobbet monterade direkt på trycksatt ledning och de håller inte länge då...
Tack! Bra poäng, svår att hitta högkvalites produkter på svenska marknaden så den blev en från amazon som kopplas till WC.
Handhållen bidé-spruta, slang, krok, ventil och adaptrar med måttangivelser för badrumsinstallation.
Skapa konto

Hoopas på att inte behöva borra får se snart!

Kan inte tänka mig att den där är gjorde heller för att ha tryck hela tiden. Svårt att se på bilden om ventilen växlar mellan 2 utgångar eller om den stänger av den duschen ska sitta på bara. Men det betyder ju att man varje gång man vill använda den måste sträcka sig ner under toacisternen och slå på/växla mellan vatten till WC eller till dusch.
Men fortfarande förstår jag inte hur man kan tänka sig att skölja sig i baken med iskallt vatten. Tror inte man sköljer/tvättar så att det blir rent.
Och för att tillägga kan jag mycket väl tänka mig att ha möjlighet att tvätta av mig ordentligt med tvål och lagom varmt vatten ibland. Men något halvmesyr med kallvatten och sedan försöka torka sig med paper eller en handduk som garanterat måste tvättas efter varje gång kan jag inte alls tänka mig.

Redigerat:
Ser riktigt bra ut och funkar bra men läckte tyvärr från t-kopplingens avstängningsvalv.

Det är skräp China produkter från amazon trots allt..

Har beställt 3 st valv till som förhoppningsvis är bättre kvalité.

• Vit toalett, kromad vattenanslutning, grå vägg, silverfärgad flexibel slang, rörinstallation, badrumsarmatur.
    Skapa konto
  • Modernt badrum med toalett, duschhörna, kakel, handduk och toalettpappershållare. Neutralt färgschema.
    Skapa konto
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Menar du på fullaste allvar att du ändå installerade slangen. Det måste vara en plåga att tvätta sig, och särskilt rent lär det inte heller bli.
Varför inte lägga någon tusenlapp på en begagnad blandare och inkoppling av denne? Du har ju ändå tillgång till varmvatten också.

Jag har använt en handfats blandare med bidé duschhandtag i många år fungerar perfekt.

• Gilla
InciliusAlvarius och 1 till
  • Laddar…
Kinaskräp håller jag mig så långt borta som möjligt ifrån, du ser ju ut att ha varmvatten bakom stolen också 👍

Handdusch och blandare på kaklad vägg, bredvid en toalett, i ett badrum.
Skapa konto

• Gilla
InciliusAlvarius och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.