Hej!
Kan man snälla få en rumpdusch installerad
?
Jag antar att svaret är att jag måste köpa ett T rör och få ihop allt med gängor. Är gråa plastpluppen en på av brytare eller hur?
Italienare va!
Kan man snälla få en rumpdusch installerad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag antar att svaret är att jag måste köpa ett T rör och få ihop allt med gängor. Är gråa plastpluppen en på av brytare eller hur?
Italienare va!
De där är gjorda för att monteras på en blandare och växlar mellan att låta vattnet rinna i handfatet eller handduschen.
Har testat flera på jobbet monterade direkt på trycksatt ledning och de håller inte länge då...
Har testat flera på jobbet monterade direkt på trycksatt ledning och de håller inte länge då...
Kan inte tänka mig att den där är gjorde heller för att ha tryck hela tiden. Svårt att se på bilden om ventilen växlar mellan 2 utgångar eller om den stänger av den duschen ska sitta på bara. Men det betyder ju att man varje gång man vill använda den måste sträcka sig ner under toacisternen och slå på/växla mellan vatten till WC eller till dusch.
Men fortfarande förstår jag inte hur man kan tänka sig att skölja sig i baken med iskallt vatten. Tror inte man sköljer/tvättar så att det blir rent.
Och för att tillägga kan jag mycket väl tänka mig att ha möjlighet att tvätta av mig ordentligt med tvål och lagom varmt vatten ibland. Men något halvmesyr med kallvatten och sedan försöka torka sig med paper eller en handduk som garanterat måste tvättas efter varje gång kan jag inte alls tänka mig.
Men fortfarande förstår jag inte hur man kan tänka sig att skölja sig i baken med iskallt vatten. Tror inte man sköljer/tvättar så att det blir rent.
Och för att tillägga kan jag mycket väl tänka mig att ha möjlighet att tvätta av mig ordentligt med tvål och lagom varmt vatten ibland. Men något halvmesyr med kallvatten och sedan försöka torka sig med paper eller en handduk som garanterat måste tvättas efter varje gång kan jag inte alls tänka mig.
Redigerat:
Ser riktigt bra ut och funkar bra men läckte tyvärr från t-kopplingens avstängningsvalv.
Det är skräp China produkter från amazon trots allt..
Har beställt 3 st valv till som förhoppningsvis är bättre kvalité.
Det är skräp China produkter från amazon trots allt..
Har beställt 3 st valv till som förhoppningsvis är bättre kvalité.
Menar du på fullaste allvar att du ändå installerade slangen. Det måste vara en plåga att tvätta sig, och särskilt rent lär det inte heller bli.
Varför inte lägga någon tusenlapp på en begagnad blandare och inkoppling av denne? Du har ju ändå tillgång till varmvatten också.
Varför inte lägga någon tusenlapp på en begagnad blandare och inkoppling av denne? Du har ju ändå tillgång till varmvatten också.
Jag har använt en handfats blandare med bidé duschhandtag i många år fungerar perfekt.