1 686 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Router/fiber
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Hur tittar du? Via app, box.....
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Har du startat om router? Generellt så förordar jag att man använder en kabel, nu har du visserligen provat med en sådan.
Men, skulle börja med att starta om all utrustning.
Men, skulle börja med att starta om all utrustning.
Har provat det. Det hjälper en kort stund. Provat 5mhz och 2mhz då jag läste att 2mhz var stabilare, men inget hjälper[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Har du provat med kabel efter omstart?
Har du fiber in, så testa att koppla tv-kabeln från port 2 på fiberkonvertern.
Har du fiber in, så testa att koppla tv-kabeln från port 2 på fiberkonvertern.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Har du den runda TV-boxen? Den går att reseta genom att dra ur ström, hålla in knappen, släppa den när det lyser rött.
Du behöver då knappa in dina koder igen
Du behöver då knappa in dina koder igen
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Lycka till!
Det har nog inget med kapaciten att göra.
Jag har samma problem det pixlar ofta på alla kanaler, men nästan aldrig på kanalerna från svt, tror det har något med leveranntören av tv att göra, grannarna har samma problem.
Har tv från Sappa.
Jag har samma problem det pixlar ofta på alla kanaler, men nästan aldrig på kanalerna från svt, tror det har något med leveranntören av tv att göra, grannarna har samma problem.
Har tv från Sappa.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Jag har telia öppen fiber villa100/100, använder dock inte telias router utan egen till internet lan1 från mediaomvandlaren.
Lan2 är kopplad direkt med sladd (ingen router imellan) till telias runda svarta puck som är deras digitalbox, har aldrig buffrat/pixlat eller krånglat på många år, hade tidigare en med hårddisk som inte heller någonsin buffrat/pixlat på någon kanal. Så om det pixlar är något rilktigt fel.
Farsan kör wifi till 2 tv apparater från telia, och vad jag sett och hört fungerar det problemfritt.
Lan2 är kopplad direkt med sladd (ingen router imellan) till telias runda svarta puck som är deras digitalbox, har aldrig buffrat/pixlat eller krånglat på många år, hade tidigare en med hårddisk som inte heller någonsin buffrat/pixlat på någon kanal. Så om det pixlar är något rilktigt fel.
Farsan kör wifi till 2 tv apparater från telia, och vad jag sett och hört fungerar det problemfritt.
Klicka här för att svara