Kan det bero på för dålig kapacitet på routern att tv-bilden pixlar sig. Vi kör trådlöst. Hjälper inte att använda kabel.
 
Hur tittar du? Via app, box.....
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hur tittar du? Via app, box.....
Via telias box
 
Har du startat om router? Generellt så förordar jag att man använder en kabel, nu har du visserligen provat med en sådan.
Men, skulle börja med att starta om all utrustning.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har du startat om router? Generellt så förordar jag att man använder en kabel, nu har du visserligen provat med en sådan.
Men, skulle börja med att starta om all utrustning.
Har provat det. Det hjälper en kort stund. Provat 5mhz och 2mhz då jag läste att 2mhz var stabilare, men inget hjälper
 
Har du provat med kabel efter omstart?
Har du fiber in, så testa att koppla tv-kabeln från port 2 på fiberkonvertern.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har du provat med kabel efter omstart?
Har du fiber in, så testa att koppla tv-kabeln från port 2 på fiberkonvertern.
Har provat med kabel före och efter omstart, lika illa. Är port 2 speciell?
 
Har du den runda TV-boxen? Den går att reseta genom att dra ur ström, hålla in knappen, släppa den när det lyser rött.
Du behöver då knappa in dina koder igen
 
Gerd61 Gerd61 skrev:
Har provat med kabel före och efter omstart, lika illa. Är port 2 speciell?
Då går man "förbi" routern
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har du den runda TV-boxen? Den går att reseta genom att dra ur ström, hålla in knappen, släppa den när det lyser rött.
Du behöver då knappa in dina koder igen
japp, den runda. Ok. Testar det i morgon, nu är tv-n ockuperad
 
  • Gilla
Gabas
  • Laddar…
Tack så länge
 
Lycka till!
 
Det har nog inget med kapaciten att göra.
Jag har samma problem det pixlar ofta på alla kanaler, men nästan aldrig på kanalerna från svt, tror det har något med leveranntören av tv att göra, grannarna har samma problem.
Har tv från Sappa.
 
Har telia. Inte tänkt på om svt är bättre
 
N
Jag har telia öppen fiber villa100/100, använder dock inte telias router utan egen till internet lan1 från mediaomvandlaren.
Lan2 är kopplad direkt med sladd (ingen router imellan) till telias runda svarta puck som är deras digitalbox, har aldrig buffrat/pixlat eller krånglat på många år, hade tidigare en med hårddisk som inte heller någonsin buffrat/pixlat på någon kanal. Så om det pixlar är något rilktigt fel.
Farsan kör wifi till 2 tv apparater från telia, och vad jag sett och hört fungerar det problemfritt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.