Jag kommer efter lite slarv med skruvar behöva ersätta 2st rör a 12 meter. Det är Roths 22*3mm pexslang som jag behöver byta ut men jag hittar bara stora rullar.
Är det någon som känner till ett ställe man kan köpa Roths multipex 22*3 som metervara (helst utan skyddslang men med skulle också funka)
Jag är inte säker på att det är hål i slangarna, den ena kan jag inte så och den andra vet jag att det inte är hpl i men slangen har blivit skadad, ca 5*2mm, 0,5-1mm djupt jack. Kanske hade räckt med att trycktesta för tappvatten men jag kommer bara noja mig i framtiden.
Jag kan dra slangen för hand i det röret som inte är inkopplat och det är bara en skarp 90 gradersböj som jag kan ta bort, skyddsröret är fixerat på varje golvregel och det är bra utrymme att dra på så jag är ganska säker på att det går lätt att byta. Skyddsröret har jag kunnat få runt lite silvertejp runt så den kan fylla sin funktion (delvis) även i framtiden (funderar på hur man gör när man inte kan täta hålet allt, tex bakom en vägg)