Byggahus.se
Har bytt avloppsrör under källargolvet, passade på att filma in i röret ut ur huset, tänkte inte så mycket på det, men nu efteråt blev jag fundersam.

Röret ligger på ca 2,5m djup och har inget jätteträd ovanpå men står ett kanske 4m högt jasminträd/buske några meter åt ena hållet.

Kan det verkligen vara en rot som syns på bilden eller är det bara nåt slem som hänger där.

Har kopplat ihop alla rör men inte fyllt igen då jag vill avvakta några dagar så jag ser att avloppet funkar som det skall, man ändå en del jobb att komma åt det som syns i bilden vad det nu kan vara.

Har haft problem med stopp i röret tidigare, därför är jag extra orolig






Mörk, rund röröppning med visst rost och slitage, synbart fokus i mitten, otydliga konturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle inte för min del oroa mig i detta läget.

Förmodligen något slem men om det är en rot så är den väldigt blygsam.

Det skulle inte göra någon större skillnad att ta bort den skulle jag tro.
 
Tack för lugnande svar, känner verkligen inte för att ta isär avloppet igen, är väldigt trångt där.

Nån som har erfarenhet av golvvattenlås? Har en golvbrunn i tvättstugan där jag byter avlopp, och golvbrunnen är placerad precis i hörnet av maskinen, så jag ska flytta golvbrunnen och när jag ändå håller på så funderar jag på att även sätta in ett golvvattenlås till tvättmaskinen och tvätthon, fungerar dom bra? Tänkte köra med 75 anslutning isåfall, nu går maskinen och tvätthon till golvbrunnen. och den tänkte jag placera en bit därifrån istället.
 
Krilleman
Tack för svar, då får det bli ett sånt, mer än ok intervall på underhåll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.