Välkommen hit.
Vem har målat? Känns som att man kunde valt en lämpligare grundfärg på panelen, eller tom spärrmålat skallarna.
Men framförallt borde målaren få ge ett utlåtande själv. Förhoppningsvis är det en stolt målare som gärna fixar till.
Vem har målat? Känns som att man kunde valt en lämpligare grundfärg på panelen, eller tom spärrmålat skallarna.
Men framförallt borde målaren få ge ett utlåtande själv. Förhoppningsvis är det en stolt målare som gärna fixar till.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Som sagt, det rostar inte om rätt spik för utomhusbruk är använda. Delar av mitt hus har blank trådspik även utomhus men då är min lada också ihopspikad med så kallade klippta spik (kanske t o m smidda en del, gångjärnen är det) och byggt för snart 100 år sedan. De rostar utan regelbundet underhåll. Då fanns inte varmförzinkad spik vad jag vet. Idag är rostbeständiga spik lätt tillgängliga och att använda något annat utomhus är tjänstefel.
Det är ett Boklok-hus så Skanska har haft det ansvaret, vi har snart garantibesiktning så jag söker lite stöd för reklamation
Är rädd för det jag med, blir lättare att stå på sig om annat än målning
Klicka här för att svara