Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
har också svarta vitvaror ...med färg vit ;D ;D ;D
Det här med att välja utförande på vitvaror är ju högst personligt. Vissa menar ju att kyl och frys är till för att lagra käk i o inget annat, och då kanske man struntar i att de är vita.
Personligen anser jag att kyl,frys, disk, micro etc är en del av inredningen och möblemanget och därför är ju givetvis designen viktig.
Vi har valt svarta vitvaror, vilket vi tycker är snyggt, men kommer i det nya huset att välja rostfritt eftersom det inte blir lika mörkt. Rostfritt är snyggare men då får man torka oftare, kan ni tänka er det så köp rostfritt. Att bygga in grejorna bakom luckor är ju som en del nämnt ett alternativ men personligen gillar jag när man bryter av all trä med lite rostfritt....
Personligen anser jag att kyl,frys, disk, micro etc är en del av inredningen och möblemanget och därför är ju givetvis designen viktig.
Vi har valt svarta vitvaror, vilket vi tycker är snyggt, men kommer i det nya huset att välja rostfritt eftersom det inte blir lika mörkt. Rostfritt är snyggare men då får man torka oftare, kan ni tänka er det så köp rostfritt. Att bygga in grejorna bakom luckor är ju som en del nämnt ett alternativ men personligen gillar jag när man bryter av all trä med lite rostfritt....
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Här kommer mina erfarenheter av rostfritt, vi hade det i vårt förra hus. Torka med något köksspray eller fönsterputs. Sen tar du lite olivolja (ja, det låter knäppt) och gnor in det ordentligt. Nu har du en yta som tål ALLT. Detta tips har jag fått från en städerska på IKEA, de har rostfritt på toan. Fungerar perfekt, givetvis får mangöra om det hela med jämna mellanrum...
Nu har vi AEGs alutec och det är helt underbart snyggt och underhållsfritt.
Nu har vi AEGs alutec och det är helt underbart snyggt och underhållsfritt.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Klaga! Hos de du köpte dem av. Våra alutec dörrar var oxå flammiga, jag klagade, nya dörrar kom, de var oxå flammiga! Nej tack, sa jag. Då togs två dörrar ur produktion och lackades separat och de är helt perfekta!
Vi fick med ett medel som heter "Steel-Ren" från Thermex när vi köpte vår spiskupa, den använder jag till alla rostfria vitvaror och det funkar kanon. Men spec. spiskupan behöver torkas med rengöringsmedel så att den blir fri från fett och damm innan man sprayar på detta.
Iof. så tror jag att det är någon form av fett i medlet så när sprayflaskan är slut ska jag prova olivolja, borde funka ungefär lika bra, om man inte tar för mycket
Fönsterputs funkar inte, ger flammor som är omöjliga att få bort, annat än med fett
//Christina.
Iof. så tror jag att det är någon form av fett i medlet så när sprayflaskan är slut ska jag prova olivolja, borde funka ungefär lika bra, om man inte tar för mycket
Fönsterputs funkar inte, ger flammor som är omöjliga att få bort, annat än med fett
//Christina.
;D Mitt i prick! det handlar ju om vad man själv tycker... Vi har precis köpt rostfritt, och visst blir det fingermärken men jag tycker att det går bort om jag gnuggar lite med en torr trasa... Jag bryr mig inte så mycket egentligen lite fingermärken, vad gör det?jojje_99 skrev:Vi har glas i våra fönster och altandörrar och de blir riktigt fula av fingeravtryck. För att inte tala om alla speglar och TV:n som måste putsas med jämna mellanrum...
Det gäller väl alla inredningsdetaljer att det är en avvägning mellan pris, form, funktion och underhåll.
Jag känner till en familj som asfalterade hela trädgården för att slippa klippa gräsmattan!
Är det sant att man måste vattna levande krukväxter flera gånger i veckan?![]()
Tack för dom orden. Vi har just bestämt oss för AEG´s kyl och frys i nämda material. Då kan man slutföra köpet då. Rent ut sagt skitsnygga..........Annas skrev:Halloj.
Sent om sider - ett inlägg i debatten.
Har haft rostfritt med en massa torkande - oundvikligt.
Till nya huset valde vi AEG's produkter i "Alutec" en slags borstad aluminium. Något ljusare i "färgen" och inga fingeravtryck. Har inte behövt torka av den sedan vi flyttade in, 5 månader. Funkar perfekt och ser ruggigt bra ut - man slipper dessutom den "lackade" looken.
Tror att fler leverantörer erbjuder liknande alternativ.
Rekommenderas.
Vänligen,
anna
Tack än en gång, Lalle.
Vi har rostfri gasspis hemma som blir lite taskig när potatisen kokar över. Dock kan man ju torka av den ganska enkelt med en wettextrasa och lite fönsterputs eller ajax. Det är värt det och ha en riktigt schysst spis.
När det gäller kyl och frys har vi köpt LG's side-by-side. Den är i "fusk-rost-fritt", dvs ser ut som rostfritt, men är behandlad med något så det blir inget klet på dörrarna. Mycket bra och väl värd pengarna.
Ibland måste ju inte heller allting vara sådär himlans praktiskt, det måste ju vara snyggt också!
Mvh,
Karin
När det gäller kyl och frys har vi köpt LG's side-by-side. Den är i "fusk-rost-fritt", dvs ser ut som rostfritt, men är behandlad med något så det blir inget klet på dörrarna. Mycket bra och väl värd pengarna.
Ibland måste ju inte heller allting vara sådär himlans praktiskt, det måste ju vara snyggt också!
Mvh,
Karin