För några år sedan arbetade jag på en restuarang med rostfritt och det var inte kul att jämt få putsa det rostfria eftersom det verkade dra till sig fingeravtryck och annat kladd. Men bekanta till oss som just skaffat rostfritt i sitt kök har inte alls samma erfarenheter. Och det ser jättefint ut.

Vi har rostfritt i köket - inga problem alls. Bara att torka av - inget att klaga på.
Det känns ibland som om att de som klagar mest - oavsett topic - så är det de utan egen erfarenhet. Som sagt vi äe jättenöjda. Skönt att slippa de gamla vita skåpen....

Vita? vilka vita skåp? Crème är våra nya, gröna var dem gamla, en del forumiter har svarta...
Fingeravtryck bryr jag mig inte så mkt om: choklad O'Boy syns fullt lika bra på dörren oavsett färg och material (vuxna i familjen använder handtaget :P). Vi valde bort alu/rostfritt för en enda anledning: alla hus på området har nu sådana ::)

vita kylskåp.......... ;D

Japp: crème kylskåp, gröna kylskåp, svarta kylskåp. :D
Även frys, en del spishäll och ugnar i samma varierande färgskala finns att få tag på... ::)

Varför inte blanda; svart kyl och frys och rostfritt på ugn och mikro och bygga in diskmaskinen. Jag är så trött på allt rostfritt och dessa stora fläktkåpor, det är i så fall häftigare med svart.

rostfritt...enkelt val

Både electolux och husqvarna levererar numera sina rostfria vitvaror med något som kallas antifingerprintsystem. Samma modeller bara en ny kladdfri yta. :)
Det var avgörande för mig om jag skulle beställa rostfritt eller ej.
electrolux blev det :)

Är inte det bara ett lackskikt som försvinner efter ett tag? Den upplysningen fick vi av en försäljare på en Hus å Hemmässa.....

Hälsar Ingrid

Halloj.
Sent om sider - ett inlägg i debatten.
Har haft rostfritt med en massa torkande - oundvikligt.
Till nya huset valde vi AEG's produkter i "Alutec" en slags borstad aluminium. Något ljusare i "färgen" och inga fingeravtryck. Har inte behövt torka av den sedan vi flyttade in, 5 månader. Funkar perfekt och ser ruggigt bra ut - man slipper dessutom den "lackade" looken.
Tror att fler leverantörer erbjuder liknande alternativ.
Rekommenderas.

Vänligen,

anna

Läser man heminrednngstidningar så ser man att vitt är på väg tebaks :D hehe.

Hälsar ingrid

Just det inga "modenycker".
Vitvaror skall vara vita, så är det. Om 5-6år kommer alla att skratta  ;D åt de rostfria likt dom gröna/bruna och allt som varit.

Jag kan tipsa er att vaxa rostfritt med bilvax, blir nästan inga fingeravtryck alls och de som blir är bara att torka av med en fuktad trasa.

Gummigum skrev:
Är inte det bara ett lackskikt som försvinner efter ett tag? Den upplysningen fick vi av en försäljare på en Hus å Hemmässa.....

Hälsar Ingrid

Någon som kan bekräfta detta???

Hej igen,
Vill bara meddela att det har blivit svarta "vitvaror".
Hittade snygga från Husqvarna, så nu blir allt i svart ;D
Som sagt det håller ju bara i 10 år så kan man byta sen ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.