Jag har provat Fingerprint remover som säljs av Nordic Finish. Köpte den på Skånemässan här i Malmö. Kanonbra resultat. Hade någon oljig gegga från 3M tidigare. Finger print removern verkar mer rengöra ytan än att fetta in den.
Ända problemet jag haft var att få bort de gamla resterna av 3M en, men det jobbet var det värt.

;)

Kolla in Gorenjes Pinnifarina serie, där är det en lackad yta och alu-handtag. t.ex kyl-frysen K336/2P som ligger på ca 8.000:- Snyggare får man leta efter.

www.gorenje.se

Hör av er så ska ni få mer exakt pris

m.v.h Jimmy

www.skabselvkarlstad.com

MathiasS skrev:
Ja det är det. Helt hopplöst faktiskt.

Det självklara valet är förstås att ha snickeriluckor för kyl och frys. Bosch/Siemes har sådana för inbyggnad i 60-skåp. Både dyrare och sämre - men mycket snyggare!!
Bilder?

Mandarin skrev:
Men, hur är det nu med barn och rostfritt/aluminium? Vilket är tåligast? Har varit hos bekanta som haft buckliga dörrar i kyl/frys.
Hmm, knivig fråga det där med tåligheten. Har varit hos bekanta som haft buckliga pannor i barnen...

Tips Istället för dom dyra special oljorna som vivaru butiken säljer kan man använda : BARNOLJA !!!!!
det ger en skyddande hinna mot fläckar på rostfritt.
Har själv valt rosfritt och kommer in kort byta ut mina vita !

Välj aluminium istället för rostfritt, så slipper du besväret med alla fingeravtryck. Vi har själv handlat av MIAB i Malmö, dom levererar i hela landet (tror jag), bra priser och vänligt bemötande. Du når dom på 0763-161900.

Efter 2månader med rostfri Kyl/Frys så är jag väldigt positivt överaskad. Trodde att jag skulle få hålla på och putsa en del. Men jag behöver ägna mindre tid åt att putsa än när jag hade ett vitt kylskåp. Använder inga rengöringsmedel utan oftast bara diskhanduken. Har Electrolux ERB3500X

Har inga problem alls med fingeravtryck och sådant.
Älskar mina rostfria vitvaror som vi har i lägenheten så självklart ska det bli sådana också i huset vi nu bygger.

Hej,

Vi valde Electrolux rostfria "fingerprint" de är behandlande så de är alltid jättesnygga. Rengör endast med mjuk trasa!!

Ni tänker på först generationens rostfritt, det finns faktiskt ny teknik. För ex micron och ugnen som också är Electrolux, men som ej har "fingerprint", rengör jag med en kräm, enkelt och lätt.

Det är supersnyggt och blir inte talligare än vita kylskåp, vilket för övrigt ser tråkigt och "svensson" aktigt ut.

Jag har sett att det finns "kladdfria" rostfria vitvaror. Kommer inte ihåg var och vilket märke men de i affären vet säkert.
Testade att kladda på dem men det gick inte.

Betänk att rostfritt är en modegrej!
Snyggt men man tröttnar. Vitt står sig genom åren och man kan ju hoppas att hushållsmaskinerna håller någorlunda länge. ;)

Rostfria vitvaror spås vara här för att stanna enligt Sköna Hem... Hoppas att de har rätt för vi kommer att välja rostfritt. Såå fint tycker jag... ::)

Jag är själv på gång med ett nytt kök. Rostfritt är svårt men vad gäller kyl så blir det nog en AEG Kyl/frys med Antifingerprint (2 m). Den stora frysen hamnar i källaren så slipper man två stora rostfria saker i köket.

Diskmaskinen blir dock helt inbyggd.

Sedna fick jag tipset att köpa inbyggnadsugn och inbyggnadsmicro från samma leverantör för att få samma nyans. Dock så var det en sanning med modifikation då t ex electrolux gör ugn och micro i olika länder (nyansskillnad med andra ord). Siemens ska dock vara väldigt lika i nyans.

Vi har rostfritt (förutom diskmaskinen som är halvintegrerad). Kan säga att om man är pedant så kan det ju bli en hel del putsningar, men det kostar att ligga på topp och rostfritt är ju MYCKET snyggare och en lyxfaktor i köket, tycker jag i allefall. Vi ska ha rostfritt igen i vårt nybyggda hus (som vi börjar bygga i oktoberg). :)

Samma för oss... vitvaror i rostfritt var ett självklart val. Dock håller jag med en tidigare postare som skrev att rostfritt kan blir överdrivet också... t ex om det mesta i köket är rostfritt (typ luckor, lådor osv)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.