Tar bort gräs då vi ska bygga altan. Gräver och hittar detta röret bara några centimeter (ca 15cm) ner i marken. Någon som vet vad det är för slags rör? Det verkar vara av tegel och har spruckit och gått sönder på en del ställen. En bit ifrån rören går en mur av tegel. Huset är byggt 1972.
Så pass grunt skulle det kunna vara takavvattning.
Klicka här för att svara
