Tjena har för några år sen satt markskruv använde de från Jula. De jag börjar störa mig på är att jag hela tiden får justera handtaget vid grinden för att stolparna rör på sig hela tiden speciellt vintertid...
Funderade först om plint just vid grinden skulle göra skillnad eller om de lär röra sig då med? Jorden där är väl ganska lerig/grusig eller vad man ska säga inte mycket sten där. Har idag som sagt använt markskruv som är 865mm långa.
Några tips? Vill helst slippa justera handtaget hela tiden...
Funderade först om plint just vid grinden skulle göra skillnad eller om de lär röra sig då med? Jorden där är väl ganska lerig/grusig eller vad man ska säga inte mycket sten där. Har idag som sagt använt markskruv som är 865mm långa.
Några tips? Vill helst slippa justera handtaget hela tiden...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
423 kr inkl moms
Läs mer
Har du korsmätt grinden, inget ovanligt att en grind hänger sig själv, trä är levande materiel. Kan vara både och med grinden och stolpar. Du kan även sätta snedsträvor uppifrån och ner från stolparna under tvärregeln och dom fästes i spjälorna, så långa som möjligt är bäst, då hålls toppen av stolpen på rätt ställe.
Tack för svar har redan satt snedsträva på grinden. Men tror de inte är själva grinden som är problemet utan att markskruvarna rör på sig tjälskjutning. Vill helst att stolparna ska vara helt stillaJ jonaserik skrev:Har du korsmätt grinden, inget ovanligt att en grind hänger sig själv, trä är levande materiel. Kan vara både och med grinden och stolpar. Du kan även sätta snedsträvor uppifrån och ner från stolparna under tvärregeln och dom fästes i spjälorna, så långa som möjligt är bäst, då hålls toppen av stolpen på rätt ställe.
Stolpen till vänster sitter bra den sitter fast i en annan stolpe som är fästes I huset. Men är de andra stolparna till höger om grinden som rör sigM Martin199mtb skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden