Rickard. Rickard. skrev:
Ja det var minst sagt en lite ovanlig lösning men det kommer väl inte vara synligt? Om så kanske du borde bytt till ett kromat ventilfäste i alla fall.

Och när du ändå bjudit på det så du har väl inte glömt backventilen till blandningen? 😉
Nä, blir inte särskilt synligt, toalettstolen ska står bredvid, hade det här hemma, ska byta det sen.
Ja i sista sekunden så kom jag på att sätta i backventilen, haha 😂

Rickard.
J Julius_99 skrev:
Ja i sista sekunden så kom jag på att sätta i backventilen, haha 😂
Det var bra men jag TROR du behöver två i denna installation, en i varje inlopp. Risken jag ser är att du får kallvatten bakvägen in när du spolar uppe till vänster, det är i alla fall ett problem jag fått tidigare i en liknande installation trots att blandningsventilen var 15m bort från tappstället. Jag är inte säker så du kan ju testa och märker du problem så kan du minnas detta.

VVS-installation med rör och blandningsventil, kaklad vägg i bakgrunden. Blå markeringar visar möjliga flödesvägar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Julius_99
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Det var bra men jag TROR du behöver två i denna installation, en i varje inlopp. Risken jag ser är att du får kallvatten bakvägen in när du spolar uppe till vänster, det är i alla fall ett problem jag fått tidigare i en liknande installation trots att blandningsventilen var 15m bort från tappstället. Jag är inte säker så du kan ju testa och märker du problem så kan du minnas detta.

[bild]
Tack för tipset🙂 kanske lika bra o sätta i en nu direkt innan toalettstolen kommer på plats,
Lite svårare och komma till sen.

Vad använder du för verktyg? är det Fromax eller annat? Frågar för jag skall köpa mig ett.

mangebest mangebest skrev:
Vad använder du för verktyg? är det Fromax eller annat? Frågar för jag skall köpa mig ett.
Använder Bacho, tyckte den var prisvärd.

• Gilla
mangebest
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.