Byter ut badrumsskåp och kommod o badrummet.
Badrumsskåpet är tänkt att bli lite högre.
För att få det centralt och snyggt så kommer överskåpet hamna precis i kallvattensröret. Ca 5-6cm in och 10-15cm ner.

Rördragning ej aktuellt så det redan sitter ganska tajt, kan eventuellt gå tajta till det lite mer men tar det som sista utväg då jag inte ger mig på det själv och i dagsläget är lite snål!

Det är egentligen inga problem att såga lite i skåpet, det var min första tanke. Röret kan få gå in lite utan att det stör.
Men pga kallvattensrör blir det en del kondens när vi duschar, vill ej att det ska rinna vatten inuti skåpet. Finns det någon smidig lösning?

Tänker ev bygga in en liten plastbox över röret och silikona invändigt?
Isolera endast den delen av röret?

Eller gör jag det onödigt svårt för mig själv och bara borde ringa röris och se om det går lösa med nya rör....

Svårt att hänga med utan bilder. Kondens beror på dålig värme o/e ventilation i badrummet. Har du det?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Svårt att hänga med utan bilder. Kondens beror på dålig värme o/e ventilation i badrummet. Har du det?
Ska ordna nån bild.
Dåligt självdrag i byggnaden, ungarna duschar/badar ganska länge. Inget fel på värmen dock.
Kan inte göra så mycket åt ventilationen, så kondensen får jag nog leva med tills föreningen väljer att uppgradera.

Röd markering ungefär där skåp hamnar.
Handlar om 2-3cm men litet badrum (och en bestämd sambo).

Just nu lutar de åt att sätta kommod 2-3 centimeter närmare dusch så ja slipper fulsåga..

• Rör och kranar i badrum med kakelvägg, handduksupphängning, markeringar i rött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Skåphörn kan vara känsliga för påverkan så du får vara beredd att förstärka skåpet på något sätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.