Jag skulle vilja ha tag på en eller ett par rejäla klädstänger till en kattvind. Ca 2+1 m. Jag tänker nåt vägghängt som är robust, rustikt och anpassningsbart. Typ en stålrrörsstång som går att kapa till samt rejäla triangulära konsoler på ca 30 cm. Fördel om det klarar att väggen inte är spikrak, utan finns lite justermån och om stålet är ytbehandlat på något sätt.

Att köpa rördelar låter svindyrt, smutsigt och kräver väl att man gängar rörbitarna? Nån som DIY:at något att dela med sig av?

Får mycket reklam för Rackbuddy, men hittar inte exakt det jag letar efter där. Klädstången på bilden är för kort och jag gillar inte ändarna som känns ineffektiva.

mvh

• Svart väggmonterad klädstång av stål med triangulära konsoler, monterad på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förutom att den var jättejätteful så var det ju inte ett rätt mått på den.

Rickard.
Kan du få tag på lokalt är elförzinkade rör för värmesystem billiga rör som är lätta att kapa men det finns också rör på biltema.

Jag har några olika varianter hemma men inget på konsoler men det går enkelt att bygga själv eller köpa färdiga konsoler och fästa rören uppe på.
Galvaniserat rör på träkonsol i tak, använd som klädhängare med vita galgar, mot en ljus vägg och takpanel i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.