Medlem
· Västra Götealand
· 154 inlägg
Jag skulle vilja ha tag på en eller ett par rejäla klädstänger till en kattvind. Ca 2+1 m. Jag tänker nåt vägghängt som är robust, rustikt och anpassningsbart. Typ en stålrrörsstång som går att kapa till samt rejäla triangulära konsoler på ca 30 cm. Fördel om det klarar att väggen inte är spikrak, utan finns lite justermån och om stålet är ytbehandlat på något sätt.
Att köpa rördelar låter svindyrt, smutsigt och kräver väl att man gängar rörbitarna? Nån som DIY:at något att dela med sig av?
Får mycket reklam för Rackbuddy, men hittar inte exakt det jag letar efter där. Klädstången på bilden är för kort och jag gillar inte ändarna som känns ineffektiva.
mvh
Att köpa rördelar låter svindyrt, smutsigt och kräver väl att man gängar rörbitarna? Nån som DIY:at något att dela med sig av?
Får mycket reklam för Rackbuddy, men hittar inte exakt det jag letar efter där. Klädstången på bilden är för kort och jag gillar inte ändarna som känns ineffektiva.
mvh
Kanske inte så rustik men robust. En pull-up stång kanske? 🤔
https://www.gorillasports.se/products/pull-up-stang-vagghangd-chinsstang-chins
https://www.gorillasports.se/products/pull-up-stang-vagghangd-chinsstang-chins
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götealand
· 154 inlägg
Förutom att den var jättejätteful så var det ju inte ett rätt mått på den.
Kan du få tag på lokalt är elförzinkade rör för värmesystem billiga rör som är lätta att kapa men det finns också rör på biltema.
Jag har några olika varianter hemma men inget på konsoler men det går enkelt att bygga själv eller köpa färdiga konsoler och fästa rören uppe på.
Jag har några olika varianter hemma men inget på konsoler men det går enkelt att bygga själv eller köpa färdiga konsoler och fästa rören uppe på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vart kan man köpa en svängd klädstång ca 2,5 m?
Inredning -
Montera fästen för klädstång längs snedtak
Byggmaterial & Byggteknik -
Robust DYI hylla för vattenförvaring, tänker jag rätt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Robust elementskydd bollspel
Hemma hos -
Tips på robust 4g/lte router för stugan (tektoniska)?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G