Hej!
Har ni några kreativa lösningar för samexistens mellan gräsklipparen och sonens portabla fotbollsmål. Ni vet att sånt av metallstänger med nät som han flyttar runt efter behov.

Problemet är att klipparen går "över" metallpinnarna mot marken och i bästa fall fastar, och vid andra tillfällen gör allvarliga försöka att klättra i nätet....

Nu har jag lagat nätet, men söker gärna tips på någon lösning så att målet får vara ifred, oavsett var det står placerat...

• Gilla
RSn
  • Laddar…
Enklast är nog att sätta en sarg på målet så den kör emot och vänder istället för att klättra.
Annars kanske en portabel begränsningskabel?

Hur lägger man en portabel kabel`?

Tejpa fast på en masonitskiva eller något och spänningsätt, förlängningssladd eller batteri?

Går det att spänna åt nätet så hårt att klipparen upplever det som en vägg?
Har gjort så på sonens mål och min klippare vänder när den går på nätet efter åtstramningen.

Bild på målet kan underlätta

Vi hade samma, varför inte dra målet åt sidan? Vi drog upp det på altanen eller in mot skogskanten,
Klipparen kör på natten, för nåt år sen klippte den rakt igenom målet! Med ett stort hål i nätet!

H Husqvarna220Ac skrev:
Vi hade samma, varför inte dra målet åt sidan? Vi drog upp det på altanen eller in mot skogskanten,
Klipparen kör på natten, för nåt år sen klippte den rakt igenom målet! Med ett stort hål i nätet!
Vår går dagtid av olika skäl. Bla minst 8 igelkottar. Men jag vill inte att det här ska bli en igelkott vs gräsklippardebatt. Vårt val. :)

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Luc Reiner Verkstadsteknikern skrev:
Går det att spänna åt nätet så hårt att klipparen upplever det som en vägg?
Har gjort så på sonens mål och min klippare vänder när den går på nätet efter åtstramningen.
Ingen dum idé, det ska undersökas.

Demmpa Demmpa skrev:
Bild på målet kan underlätta
De ser ju likadana ut allihop, typ såhär.
Fotbollsmål med vit ram och nät mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

V Vetgirig19 skrev:
Vår går dagtid av olika skäl. Bla minst 8 igelkottar. Men jag vill inte att det här ska bli en igelkott vs gräsklippardebatt. Vårt val. :)
Vi kör den kl 03:00 till 08:00, vet inte när kottarna är mest aktiva..sätt en bräda längst ned? Alltså på hög kant..och fäst den med nåt

• Gilla
Vetgirig19
  • Laddar…
Ja eller köp vanliga tältpinnar på Biltema för 29kr/10st, och tryck ned..

H Husqvarna220Ac skrev:
Ja eller köp vanliga tältpinnar på Biltema för 29kr/10st, och tryck ned..
Å det skulle hjälpa exakt hur? Den kör ÖVER metallramen som vilar mot marken... tuggar sönder nätet och slår sönder knivarna. Har svårt att se hur tältpinnar ska lösa det?

Tryck med tältpinnar framför! Eller sätt en bräda, eller flytta målet på kvällen..hyffsat enkelt.

H Husqvarna220Ac skrev:
Tryck med tältpinnar framför! Eller sätt en bräda, eller flytta målet på kvällen..hyffsat enkelt.
Sonen flyttar ju runt målet hela tiden, det blir ju ännu jobbigare att trycka ner tältpinnar runt det varje gång det flyttas. ;) Dessutom klipper den dagtid som jag skrev lite längre upp. =)

Jag ska prova bygga en sarg av något slag.

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.