Hej!
Har ni några kreativa lösningar för samexistens mellan gräsklipparen och sonens portabla fotbollsmål. Ni vet att sånt av metallstänger med nät som han flyttar runt efter behov.
Problemet är att klipparen går "över" metallpinnarna mot marken och i bästa fall fastar, och vid andra tillfällen gör allvarliga försöka att klättra i nätet....
Nu har jag lagat nätet, men söker gärna tips på någon lösning så att målet får vara ifred, oavsett var det står placerat...
Har ni några kreativa lösningar för samexistens mellan gräsklipparen och sonens portabla fotbollsmål. Ni vet att sånt av metallstänger med nät som han flyttar runt efter behov.
Problemet är att klipparen går "över" metallpinnarna mot marken och i bästa fall fastar, och vid andra tillfällen gör allvarliga försöka att klättra i nätet....
Nu har jag lagat nätet, men söker gärna tips på någon lösning så att målet får vara ifred, oavsett var det står placerat...
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Enklast är nog att sätta en sarg på målet så den kör emot och vänder istället för att klättra.
Annars kanske en portabel begränsningskabel?
Annars kanske en portabel begränsningskabel?
Hur lägger man en portabel kabel`?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Tejpa fast på en masonitskiva eller något och spänningsätt, förlängningssladd eller batteri?
Går det att spänna åt nätet så hårt att klipparen upplever det som en vägg?
Har gjort så på sonens mål och min klippare vänder när den går på nätet efter åtstramningen.
Har gjort så på sonens mål och min klippare vänder när den går på nätet efter åtstramningen.
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Vi hade samma, varför inte dra målet åt sidan? Vi drog upp det på altanen eller in mot skogskanten,
Klipparen kör på natten, för nåt år sen klippte den rakt igenom målet! Med ett stort hål i nätet!
Klipparen kör på natten, för nåt år sen klippte den rakt igenom målet! Med ett stort hål i nätet!
Vår går dagtid av olika skäl. Bla minst 8 igelkottar. Men jag vill inte att det här ska bli en igelkott vs gräsklippardebatt. Vårt val.H Husqvarna220Ac skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Ja eller köp vanliga tältpinnar på Biltema för 29kr/10st, och tryck ned..
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Tryck med tältpinnar framför! Eller sätt en bräda, eller flytta målet på kvällen..hyffsat enkelt.
Sonen flyttar ju runt målet hela tiden, det blir ju ännu jobbigare att trycka ner tältpinnar runt det varje gång det flyttas.H Husqvarna220Ac skrev:
Jag ska prova bygga en sarg av något slag.