A
Varör inte kolla efter RK istället? Är ju samma kabel fast för högre spänning (=liiiite tjockare isolering), har gått över helt till RK för flera år sedan. Många som säljer Bilkopplingskabel säljer just RK, inte RKUB.

Amarace skrev:
Varör inte kolla efter RK istället? Är ju samma kabel fast för högre spänning (=liiiite tjockare isolering), har gått över helt till RK för flera år sedan. Många som säljer Bilkopplingskabel säljer just RK, inte RKUB.
Temperaturområde -5 till +70°C

kan bli hård vid kyla uppenbart

A
tomsa1962 skrev:
Temperaturområde -5 till +70°C

kan bli hård vid kyla uppenbart
RKUB har ju samma driftsområde (om man kollar t.ex Nexans som leverantör så är det så) som RK, så det beror nog lite på leverantör också.

Av alla kablar jag testar har det inte varit några problem alls vid kyla, och lita på mig, jag har inget garage att hålla på i så det är ofta jag håller på när det är kallt :)

t.ex 7-ledare för dragkoppling m.m. är ju väldigt stel i jämförelse.

Och när det väl är monterat är det ju inga problem.

Ursäkta bumpen! :)

Schäfer skrev:
(Bild på Jokari Secura 2000?)
Den är perfekt för att skala upp längre sträckor.
Priset kollade jag på Swedol, Biltema hade bara 5M längder för 99:-
Men det känns ju onödigt att behöva skala upp en kabel för att komma åt färgglada trådar. Knalla in på mekonomen så kan dom säkert ge dig ett bra pris 7st 25M bitar.
Hur fungerar det att skala med en sådan? Tar man 2 cm i taget, eller?

Classe har 10m RKKB för 199:-, och den skall vara 7 x 1,5mm2. Ca 2:50/meter, och sju färger vilket verkar ypperligt. Särskilt som man kan använda den för kabeldragning oskalad till bakänden. Är det någon skillnad på kvaliteten av ingående kardeler jämfört med vanlig RK/RKUB? Isolering?

Skall ha till traktorn, så det är bara 12V.

Ett grunt snitt i ytterhöljet brukar ge en fin brottanvisning när lossar ytterhöljet från resten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.