Hej!

Jag har rinningar i undertaket som jag inte riktigt vet var dom kommer ifrån. Vi har nyligen köpt huset så jag vet inte riktigt hela konstruktionen. Ovanpå så är det en liten balkong och när jag lyfter på brädorna där så är det flexi-tak monterat under trallen på balkongen som leder till en ränna och vattnet ska rinna ut. Efter det har regnat så kan brädorna i undertaket vara dyng sura.
När jag pratar med snickaren så säger han att det kan vara ytrinningar och det är fasaden som ligger direkt imot undertaket som suger. Kan det vara så? Och issåfall hur löser jag det?

Tack på förhand

Mats-S
Kan helt klart vara kapilärkrafter som drar in vatnnet.
Bilder tack, så kan du nog få lite fler och bättre svar här på forumet :-)

Tack för svaret - Jag trodde jag laddade upp bild men mitt misstag. Här kommer en bild. Tack på förhand
Träfasad och överhäng med synlig fuktskada och mörka fläckar vid ett hörn av en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har inget svar på din fråga, men måste bara skriva att det är riktigt fint gjort med panelen som fortsätter i samma format i taket.(y)

Vore bra om man fick se lite bilder på ovansidan, under trallen och rännan. Tror inte alls att det kommer från den lodräta panelen. Det måste vara nått galet med avrinningen på ovansidan under trallen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.