1 599 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Rimlig offert
Hej alla glada! Har ingen som helst aning om vad de kostar när det kommer till betongplattor så jag vill bara dubbelkolla med experterna här.
Jag har fått en offert på 25800kr för att göra min bottenplatta till garaget som är 80kvm.
I detta pris ingår BARA jobbet då jag står för all material, maskiner osv.
Grusbädden är klar och jag har L400 kantelement,alltså blir det 3 lager S100 isolering samt armering, 2st brunnar, en PEM slang vatten som ska upp, el rör som ska upp i yttervägg och avlopp som ska förberedas i plattan.
I priset ingår även gjutning samt glattning men jag står för betongen.
Jag har fått en offert på 25800kr för att göra min bottenplatta till garaget som är 80kvm.
Grusbädden är klar och jag har L400 kantelement,alltså blir det 3 lager S100 isolering samt armering, 2st brunnar, en PEM slang vatten som ska upp, el rör som ska upp i yttervägg och avlopp som ska förberedas i plattan.
Låter dyrt för att 2 betongare ska jobba 4h-6h vardera. Hade betongleverans ingått så hade priset varit rimligt. Men jag tolkar ditt inlägg som att det enbart är arbetskraft?
Är det i Stockholm så kan jag tipsa om två vettiga firmor.
Är det i Stockholm så kan jag tipsa om två vettiga firmor.
Ja, det är bara arbetskraft. Vad menar du med 4h vardera?K KjellTimell skrev:
Det är inte bara gjutning som ingår utan allt ingår förutom material till plattan samt grusbädden som redan är klar.K KjellTimell skrev:
K KjellTimell skrev:
Ungefär hur mycket kostar betongen till en sån platta du bygger . Är i planeringen själv för ett liknande bygge ,B Berrabus123 skrev:Hej alla glada! Har ingen som helst aning om vad de kostar när det kommer till betongplattor
så jag vill bara dubbelkolla med experterna här.
Jag har fått en offert på 25800kr för att göra min bottenplatta till garaget som är 80kvmBerrabus123 skrev:Hej alla glada! Har ingen som helst aning om vad de kostar när det kommer till betongplattor så jag vill bara dubbelkolla med experterna här.
En fråga - Ungefär hur mycket får man betala för en kubikmeter b
I detta pris ingår BARA jobbet då jag står för all material, maskiner osv
Klicka här för att svara