Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Ibland tycker jag att man fokuserar för mycket på priset och inte på arbetet som de utför.
Jag skulle betala de pengarna om jag visste att de gjorde ett bra och snyggt arbete. De finns alltid någon som är billigare frågan är om det är värt det.
Har du frågat honom om ni kan göra något på priset på materialet? En medveten kund kan oftast förhandla. Alla måste ju tjäna sova sina pengar, varför skulle inte en nyare byggare eller rörmokare få tjäna lika bra som en civilingenjör?
Jag skulle betala de pengarna om jag visste att de gjorde ett bra och snyggt arbete. De finns alltid någon som är billigare frågan är om det är värt det.
Har du frågat honom om ni kan göra något på priset på materialet? En medveten kund kan oftast förhandla. Alla måste ju tjäna sova sina pengar, varför skulle inte en nyare byggare eller rörmokare få tjäna lika bra som en civilingenjör?
För att dom inte har fem år i skolbänken och studieskulder på 300kkr...Andreas Blomkvist skrev:Ibland tycker jag att man fokuserar för mycket på priset och inte på arbetet som de utför.
Priset är fortfarande orimligt! Man brukar räkna med 4-5kkr/rad vid konvertering...
Fokus på pris är ju en konstant faktor som alla företagare måste tänka på, man kan inte ta mer betalt för något än någon är villig att betala!Andreas Blomkvist skrev:Ibland tycker jag att man fokuserar för mycket på priset och inte på arbetet som de utför.
Och nu handlar det om en installation av värme vilket vilken klåpare som helst fixar med en hyrd klämkopplingsmaskin fixar och dessutom i en installationsvägg där man inte behöver se fanskapet! Det handlar inte om konvertering av ett 1800tals slott precis.
Kompetens/utbildning kontra pris på tjänster är en annan fråga
Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg
Ska bli intressant och se dom kommande offerterna, har haft 3 kända företag här och har nu kontaktat 3 stycken mindre företag.
Tycker ändå att det är jävligt dåligt att man betalar 1-2000 kr mer per radiator än vad dom kostar i butik.
Självklart ska man inte alltid se till priset om man får ett jäkligt bra jobb gjort men kan tänka mig att det finns många andra företag som gör samma jobb för 35 000 kr lika bra.
Tycker ändå att det är jävligt dåligt att man betalar 1-2000 kr mer per radiator än vad dom kostar i butik.
Självklart ska man inte alltid se till priset om man får ett jäkligt bra jobb gjort men kan tänka mig att det finns många andra företag som gör samma jobb för 35 000 kr lika bra.
Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Men om då man jobbat som rörmokare i 30 år bör det ju vara svindyrt att anlita honom/henne?
eller vad tycker du?
eller vad tycker du?
Om du har utbildat dig och jobbat inom samma yrke i 30 år utan att ha en "rätt saftig lön" så föreslår jag att du byter inriktning, förutsatt att du inte trivs så bra att det väger över en högre lön.KTM RTR skrev:
Har inte jobbat 30 år än, dröjer bra många år tills dess! Och om du nu undrar så är svaret att jag redan nu har en "rätt saftig lön" OCH trivs på jobbet!hekosi skrev:
Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg