Jag behöver få ett nästan platt falsat plåttak tätat. Efter diverse försök till punktinsatser så har jag tröttnat och bestämt mig för att göra något rejält. Jag har fått en offert på jobbet, och tänkte bara höra om den är rimlig.

Här är den:

1. Leverans och montering av träregel 28x120,, 3 sidor.
2. Ett lag Rockwools takborad 30mm löst utlagd, inskuren mellan plåtfalsar.
3. Leverans och montering av snedfasad träregel vid yttergavel samt takets "nock".
4. Leverans och montering av Sikas fotplåt.
5. Ett lag Sikas 1,2mm polyesterarmerad PVC-folie Sikaplan 12 VGWT, skiffergrå färg, mekaniskt förankrad med svetsade skarvar.
6. Intäckning av sarg till takluckor.
7. Uppvikning av tätskikt mot vägg.
8. Intäckning av snedfasad träregel.
9. Intäckning av skorsten h=300mm, samt leverans och montering av nytt plåtbeslag i valfri standardfärg.
10. Leverans och montering av nya krönbeslag i valfri standardfärg.

I priset ingår ställning och trapptorn för 15000 kr.

Pris: 59400 inkl moms, 49200 om man räknar med ROT.

Taket är cirka 60 m2. Känns det vettigt?

• Gilla
Rhodin
  • Laddar…
Tycker det låter som ett bra pris.

Lite sent svar här, men taket är fixat för några månader sedan, och det har hållit alldeles utmärkt under vintern. Firman var toppen att ha att göra med, jobbet var snyggt och proffsigt gjort. De hade mycket andra jobb (vilket jag förstår, då de var så bra att ha att göra med), men prioriterade ändå en liten kund som mig, eftersom de kunde förstå hur jobbigt det är för en privatperson att gå in i en vinter med ett läckande tak.

Så, jag kan rekommendera Västerdala Tak AB utan förbehåll. Behöver ni få tak fixade, så är de toppen!

Jag tillgör de som anser att man allt för ofta glömmer att säga när någon gjort något bra, alltför ofta säger folk bara när något är fel. Well, Västerdala Tak AB är bra, så då säger jag det.

• Gilla
injonil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.