Hej!

Har precis byggt garage som vi vill ha värme i. Grannen har en Rhoss konvektor som bara går på elen. Han hade tyvärr ingen mer produktinformation om den men han va väldigt nöjd. Har svårt att hitta info eller vart man kan köpa. Har någon här erfarenhet av en sån? Något ni kan rekommendera? Pris? Eller kanske annat alternativ. Luftvärmepump som sitter utvändigt är något jag vill undvika då jag inte tycker det är ”snyggt”

Tack så mycket!

Har nog möjlighet att kunna dra in en konvektor men vad finns det för andra alternativ? Finns det nån billig elfläkt som är billig i drift? Eller är det konvektor man ska satsa på?

Det beror på syftet.
Om du har direktverkande el som källa är det mer ljudnivå och komforten av jämn fördelning som avgör, ingen fläkt är effektivare än någon annan (alla avger 100% av inmatat energi förutom motoreffekten då).

En vattenburen konvektor är effektiv på stora ytor, om du har möjlighet att få in vattenbuen energi från värmepump tex.

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
C corre skrev:
Det beror på syftet.
Om du har direktverkande el som källa är det mer ljudnivå och komforten av jämn fördelning som avgör, ingen fläkt är effektivare än någon annan (alla avger 100% av inmatat energi förutom motoreffekten då).

En vattenburen konvektor är effektiv på stora ytor, om du har möjlighet att få in vattenbuen energi från värmepump tex.
Ok vi har en Nibe som står i tvättstugan. Har möjlighet att använda mig utav den för värmen ut i garaget. Garaget är 45km2 men ska delas av med vägg sen så 28km2 är garagedel för bilen och så är det en dörr in till resterande yta som blir förråd. Kanske är konvektor man ska satsa på då?

Nibe har nyligen köpt 45% av Rhoss, det kanske innebär att det blir lättare att köpa deras produkter i Sverige.

• Gilla
Ran9
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.