Efter att ha studerat och läst många trådar här på forumet känner man sig snart som en fullfjädrad badrumsbyggare. Otroligt grym sida det här! Har dock en fråga jag inte hittar svaret på.

Jag har nu i dagarna flytspacklat mitt badrum och jag tyckte resultatet blev grymt bra. Använde mig av strategin att stå på brunnen och ösa ur spacklet som rann ner i plasten över brunnen.

Tyvärr var jag alldeles för nöjd med resultatet att jag glömde att tvätta bort flytspackel som gått upp på väggen en liten bit när jag drog spacklet för att bygga fall. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Problem som jag ser ur det här är att WetStop mattan som skall monteras i NewStart lim eventuellt inte får bästa fästyta. Eller är jag bara för noggrann, kan jag köra på trots att det är spackelrester på väggens nedre kant som är dessutom ojämna?

För er som monterat wetstop, hur svårt är det att få till hörnen vägg/golvvinkel?

Konstruktionen är:
30 cc bjälklag
22 mm spån
armering
golvvärme
fiberförstärkt flytspackel

På väggen sitter det humid skivor från Norgips.

T
Spackelresterna kan du ju skrapa bort med en spackelspade.

har försökt, kan tillägga att det sitter efter 3 dygn STENHÅRT.

Jag vill ju inte heller förstöra humidskivan.

Spackelresterna på väggarna kan väl inte ha någon som helst betydelse :confused:.

njaa, det visade sig att det nu inte hade det.

Jag var rädd för att wetstop mattan inte skulle fästa bra nog där det fanns spackelrester som gjorde att mattan inte satt dikt an.

Allt gick iallafall bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.