634 läst ·
2 svar
634 läst
2 svar
Renovering med försäkringsbolag
Fick en vattenläcka från diskmaskin den 19 december. Försäkringsbolaget agerade snabbt och skickade folk för bedömning av fukt och en snickare från Peab. Snickaren rev upp golv och fukt var begränsad. Fredag kväll 20 december upptäcker jag att snickaren knäckt till rören så nu läcker dem vatten! Snickaren har gått på julledigt och kommer tillbaka 8 januari! Får tag på en vvsfirma som hjälpt mig med min pelletspanna som kommer akut som tätar hjälpligt men har inte rätt grejer i bilen. Söndag får jag tag i Peab som kommer ut och hittar en rörmokare som tätar ordentligt. Lång historia men nu har jag fått faktura där Peab säger att jag, förutom självrisk, ska betala 700 kr för kopparrör och koppling. Det första jag reagerar på är att läckan från rör berodde ju på snickarens klantighet, det andra är att jag vet att det använde "min" vvs-killes rör och kopplingar. Jag har dessutom betalat min vvs-kille själv och nu ska jag betala samma jobb igen, ett jobb som är Peabs fel. 700 är kanske inte mycket pengar för alla men för mig tillsammans med självrisk och alla andra kostnader som en läcka medför så blir det stora pengar😢. Finns det något tips på vad jag kan göra?????
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fel vid badrumsrenovering via försäkringsbolaget.
Badrum -
Många glömmer meddela försäkringsbolag om större renovering
Artikelkommentarer -
Försäkringsbolaget vs Hantverkarens garanti för badrumsrenovering ?
Försäkringar -
Anmäla renoveringar till försäkringsbolag
Försäkringar -
Badrumsrenovering och försäkringsbolag
Badrum