Byggahus.se
Så här såg den största sprickan ut ImageUploadedByByggahus.se1365530006.890386.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Efter lite husfix (andra sidan väggen) ImageUploadedByByggahus.se1365530062.737722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Efter målning (en annan vägg) ser att jag slarvat lite med spacklingen! =). ImageUploadedByByggahus.se1365530155.566717.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut det du fixade dannedd. Jag tror nog att huset satt sig klart men man vet ju aldrig. Kan det hända att huset rör sig på våren? Såg här om dagen att två tegel på utsidan av huset (nedersta raden) har släppt lite från de övriga. Är rätt så säker att det inte var så när vi köpte huset i höstas utan att det hände nu för två tre veckor sedan. Det är i motsatt del av huset än det rummet jag håller på med nu. Sprickor på insidan var gömda bakom tapeten men de sprickor som förra ägaren fyllde ser inte ut att ha rört sig. Det måste vara flera år sedan de gjorde det då fjärrvärme installerades 2008 och tapeterna satt där innan. Vad händer om jag fyller sprickor och huset rör sig igen? Kan tillägga att vi kommer nog gör dränering runt huset nu i år. Enligt ritningar så är det nu dränerat endast på två väggar som är utsida av gyllestugan och inte runt det rummet jag håller på med.
 
Det bästa med silikatfärgen är att du kan "efterdutta" en liten yta utan att det syns. I alla fall med Jotun-färgen. Så blir det nya sprickor så är det bara att spackla igen och bara rolla över med silikatfärgen där du spacklat.
 
Haha! Såg nu att du bor i ett 70-talshus i Växjö! Me too! =) (på Ga Norr för övrigt)
 
Teleborg. Dannedd känner du någon som är bra på dränering i Växjö?
 
Tyvärr inte, men återkoppla gärna i den andra tråden du skapat om du hittat någon bra! =) vi ska också se över dräneringen men först tänkte vi be Värends Miljö att kolla den med kamera först så det verkligen måste bytas. Har lite tur att ena långsidan är överbyggd med en 15m lång katakomb! =) så behöver bara dränera om halva huset i så fall!
 
Förmodligen så kommer det att spricka där igen, bara så att du vet. Brukar göra det tyvärr :(.
Det räcker inte med att dutta i, i så fall får man mura om bakomliggande och sen putsa om.
Ett annat sätt är att försöka få till någon slags mjuk fog där eller bara dutta i när den kommer tillbaka.
 
Är viss "flex" i silikatfärgen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.