Byggahus.se
Elin och Gabriel från Stockholm har renoverat flera lägenheter tidigare. Nu sätter de tänderna i ett av Sveriges första radhus i Gamla Enskede. På tre månader och med 1,5 miljon kr ska huset vara förvandlat till deras husdröm.


Du kan läsa artikeln här: Renoverar radhus i Gamla Enskede - Husdrömmar
 
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
8,9 plus lagfart och pantbrev renoveringskostnader för 1,5 miljoner.

Kan dem sälja idag och gå med finns någon som kan marknaden?
 
Dom har ju betalt lägsta priset på länge och det har inte sålts nåt efter dom köpt men det som såldes innan gick för 11.4.
Satellitbild över fastigheten markerad med en cirkel på Margaretavägen 39, med försäljningsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Mulvaden och 4 till
  • Laddar…
Satan vilken spänning när han skulle ta upp hål i kommoden! Bara ett försök!
 
  • Haha
  • Gilla
arasmus och 5 till
  • Laddar…
39:an har friköpt tomt på 322 kvm och 89 kvm boyta. 35:an 68 kvm boyta och tomträtt.
 
Fint!
Största behållningen med avsnittet var att man fick se lite gnat, tjat och irritation, precis som på riktigt.
 
  • Gilla
Mulvaden och 14 till
  • Laddar…
Hoppas alla som tjatar om att de inte får höra något om värmesystem fick sitt i detta avsnitt. Man fick ju se inkommande fjärrvärme och ordet nämndes t.o.m.!
 
  • Haha
  • Gilla
crappyusrname och 15 till
  • Laddar…
Kompis bekant bor i ett av husen där. Var inne i det för typ 15 år sen, är säker på att hon hade 4 våningar, så vinden måste varit inredd.
 
Radhuset som de var inne i först av de tre, tror aldrig jag sett så många spottar i taket på så liten yta!
 
  • Gilla
Ravitetes och 3 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Radhuset som de var inne i först av de tre, tror aldrig jag sett så många spottar i taket på så liten yta!

Tänkte med på det, jävlar så fult det var
 
  • Gilla
julialouise och 1 till
  • Laddar…
Blev väldigt fint, har ju diskuterats mycket om det här med golvvärme i ett oisolerat källargolvet, dels om värmeförluster och fuktvandring. Nån som har koll?
Sen känns det som 1,5 miljoner inte kan ha räckt till, men det klar om det bara tog 100 dagar så hinns det ju inte upparbetas så mycket , men inget annat sparades det på, trångt men trivsamt är väl min sammanfattning :D
 
C Chrille_B skrev:
Blev väldigt fint, har ju diskuterats mycket om det här med golvvärme i ett oisolerat källargolvet, dels om värmeförluster och fuktvandring. Nån som har koll?
Sen känns det som 1,5 miljoner inte kan ha räckt till, men det klar om det bara tog 100 dagar så hinns det ju inte upparbetas så mycket , men inget annat sparades det på, trångt men trivsamt är väl min sammanfattning :D
Jag tyckte mig faktiskt se någon form av cellplast under betongen. Men kan ha sett fel? Oavsett angående golvvärmen vill man undvika stänga av den sommartid = drar upp fukt och undvika organiskt material på golv.
 
C Chrille_B skrev:
Blev väldigt fint, har ju diskuterats mycket om det här med golvvärme i ett oisolerat källargolvet, dels om värmeförluster och fuktvandring. Nån som har koll?
Sen känns det som 1,5 miljoner inte kan ha räckt till, men det klar om det bara tog 100 dagar så hinns det ju inte upparbetas så mycket , men inget annat sparades det på, trångt men trivsamt är väl min sammanfattning :D
Har man golvvärme på oisolerat golv kan s k omvänd fuktvandring uppstå på sommaren om värmen stängs av. Då är omgivande mark uppvärmd, men golvet svalnar av och blir den svalaste delen som då drar åt sig markfukt.
 
Redigerat:
Var detta deras 6e eller 7e renovering?
Tänkte bland annat på det där "skvättskyddet" (va, i MARMOR?) och att hålen inte stämde. INNAN man bär upp och börjar limma, MÄTER man väl? Nåja, det gick ju att åtgärda men, märkligt sätt att göra det på. När vi ändå är inne på marmorn så vad tänkte hantverkarna på som bar den som de gjorde, dvs "plant", en skiva med uttag för diskho? Att den höll var nog tur, hoppas de köpte en lott den dagen. Jag hoppade högt i soffan när jag såg det. HAHA. Marmor är ju annars OTROLIGT snyggt och kan de bara hålla den ren och fläckfri så är det ju fantastiskt.

Jag gillade att de satte fönster "inomhus" mot vardagsrummet. Älskar sådana detaljer. Utmärkt ide. Bra att de även verkade renovera de befintliga fönstren, i dem sitter mycket värde. Även Trägolv och annat som gick att laga upp gör mycket.

Frågan är väl om det inte gått lite långt prismässigt nu? Det var inte många kvadratmeter för + 11 miljoner? De verkar ju köpt sina andra objekt i spekulation, något annat kan man ju inte dra slutsats av om de gjort så många renoveringar på så kort tid. Frågan är, vad är taket för vad någon vill (och kan?) betala för 100m2, även om man kan se globen (vad det nu är värt) från köksfönstret? Iofs har de senaste åren förbluffat oss över hur allt stiger så vi får hoppas att de gjort en bra affär men även kan trivas ett tag. De borde vara rätt trötta på renovering vill man misstänka...

Huset blev verkligen fint, färgvalen var mycket bra. Kul med pärlspont och trägolv ihop med fönster med spröjs samt att de kunde hålla sig från att "öppna upp" och riva väggar. Tummen upp.
 
  • Gilla
Mulvaden och 3 till
  • Laddar…
Det blev ju i slutändan ändå rätt fint, men jag hade nog fått panik över de små rummen och tajta korridorerna. Fönsterna mot vardagsrummet gjorde en del för att fixa detta, smart.
Jag kände dock att han kanske fick ta väldigt mycket ansvar? Hon kanske hjälpte till mer än vad som visades, men det kändes mest som att hon gick runt i sina designkläder och klagade. Visst att de hade olika ansvarsområden, men det hindrar ju en inte från att hjälpa till så länge den andra visar osv. Han gick in i väggen liksom.
 
  • Gilla
Harald Boye och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.