Hej,
Jag behöver rådgivning i vilken metod som ska användas för att renovera denna trappa som är till huvudentrén. Gärna tips på hur ni hade tänkt. Tack på förhand

• Sliten trappa i betong med flagande färg och räcken leder till en entrédörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten trappa i betong med flagnande färg och skadat trappsteg som behöver renoveras.
    Skapa konto
  • Skadad hörna av en trappa med flagande vit färg och en stor spricka som behöver reparation.
    Skapa konto
jag hade hyrt en bilningsmaskin och tagit bort den och ersatt den med en trappa i impregnerat virke

P Putte 9497 skrev:
jag hade hyrt en bilningsmaskin och tagit bort den och ersatt den med en trappa i impregnerat virke
tack för svar, ja du kan ha rätt, den kanske är bortom räddning. Vill ändå överväga ifall det finns några bra metoder till att renovera trappor.

Frostsprängningar har det blivit i trappan på grund av dåligt underhåll. Ett annat alternativ är att ta bort trappan och gjuta en ny. Men tror det blir billigare att bygga en snygg i trä

Grannen anlitade firma som reparerade deras yttertrappa samt gammal betongmur och det blev jättefint. De använde speciella produkter från Mapei som bla används för att reparera broar mm. Förutom att att ta bort allt löst material var det mycket viktigt att använda rätt primer.

Kolla in https://www.mapei.com/se/sv/startsida och kontakta någon ÅF i din närhet.

V Videonisse skrev:
Grannen anlitade firma som reparerade deras yttertrappa samt gammal betongmur och det blev jättefint. De använde speciella produkter från Mapei som bla används för att reparera broar mm. Förutom att att ta bort allt löst material var det mycket viktigt att använda rätt primer.

Kolla in [länk] och kontakta någon ÅF i din närhet.
tack för informationen! Jag ska kolla upp det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.