Byggahus.se
Luckan till mätarskåpet är rostig och behöver spacklas och målas om. Dessvärre sitter en sändare på utsidan vilket försvårar det hela. Hur göra?

Alt 1. Sänka ambitionsnivå och spraya över hela utsidan med RAL9010 på burk
Alt 2. Klippa den svarta tråden lite snabbt och sätta typ en vago och renovera luckan i lugn och ro

Vit rostig metall dörr med säkerhetsbox, stängd, mot vit trävägg, synlig slitage och korrosion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avskalade svarta kablar hänger löst intill vit apparat och rostig brun dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du målar luckan har du ju den fula ramen kvar som då sticker i ögonen ännu mer. Är det ditt skår eller elbolagets?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Om du målar luckan har du ju den fula ramen kvar som då sticker i ögonen ännu mer. Är det ditt skår eller elbolagets?
Tanken var att måla både luckan och ramen. Ingen aning om det är mitt eller elbolagets men grannar har målat om sina elskåp så att det matchar fasaden.
 
Den kablen ska du nog inte klippa. Risken är att det är en skärmad antennkabel eller motsvarande som du inte bara kan skarvar ihop lite enkelt med en wago. Jag hade lossat antenn och låtit den hänga kvar i kablen medans man snyggar till luckan.
 
  • Gilla
FSvensson och 1 till
  • Laddar…
Q quick skrev:
Den kablen ska du nog inte klippa. Risken är att det är en skärmad antennkabel eller motsvarande som du inte bara kan skarvar ihop lite enkelt med en wago. Jag hade lossat antenn och låtit den hänga kvar i kablen medans man snyggar till luckan.
Den svarta kabeln försvinner under en slags påklistrad svart gummitätning som täcker hela den platta sidan av "antennen". Jag har faktiskt inte testat att pilla på gummitätningen.
 
Skåpet är ditt och ditt ansvar, måla hela skåpet inkl. antenn, du ska INTE klippa ledningen till antenn det kan stå dig mycket dyrt. Ledningen är nätägarens och du får inte göra åverkan på deras egendom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.