Byggahus.se
Min ASKO diskmaskin har börjat med att inte öppna luckan för att släppa ut disktabletten. Hur åtgärdar man det ?
Måste man kalla på service eller finns det något man kan göra själv?
 
A
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Min ASKO diskmaskin har börjat med att inte öppna luckan för att släppa ut disktabletten. Hur åtgärdar man det ?
Måste man kalla på service eller finns det något man kan göra själv?
kolla att det inte står en bricka tallrik motsv ivägen i underkorgen.
annars är det ny dispenser
 
Svarar mig själv, så kanske andra kan dra lärdom härav. Det var troligen så att det var maskinens nödrop för att få hjälp med rengöringen 🙄. Efter en mycket behövlig rengöring av alla silar och skräpfilter och sedan en körning ( "grytdisk") med rengöringstablett, så fungerar det igen 🙂 !!!
 
  • Gilla
H_kan@88 och 1 till
  • Laddar…
A
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Svarar mig själv, så kanske andra kan dra lärdom härav. Det var troligen så att det var maskinens nödrop för att få hjälp med rengöringen 🙄. Efter en mycket behövlig rengöring av alla silar och skräpfilter och sedan en körning ( "grytdisk") med rengöringstablett, så fungerar det igen 🙂 !!!
kan inte ha något med varandra att göra tyvärr
 
electroluxaren skrev:
kan inte ha något med varandra att göra tyvärr
Oj då! Då får man vara beredd på att felet kommer igen någon gång. Den felade 3 gånger i följd och blev ok efter rengöring, så jag drog en slutsats, som tydligen var lite förhastad. Tack för dina inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.