Hej

Min toalett rinner. Så jag provade att stänga av vattnet och då lägger det mest av, men lite rinnder det ändå ett tag.
Så jag tänkte att jag beställer nytt inkråm till den och byter ut rubbet.

Men hur får jag lös den delen som pilen pekar på? Sitter den skruvad eller måste jag ta lös hela cisternen för att få lös den?

• Exploded view-teckning av toalettcistern och delar med en röd pil som pekar på en komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det brukar väl vara typ bajonett, man vrider ett kvarts/halvt varv så ploppar den loss (om jag kommer ihåg rätt).

det kanske räcker att byta gummiringen 1.2 för att den skall sluta rinna

T tergo skrev:
det kanske räcker att byta gummiringen 1.2 för att den skall sluta rinna
Nej det gör det inte. Har testat det.

D Dilato skrev:
Det brukar väl vara typ bajonett, man vrider ett kvarts/halvt varv så ploppar den loss (om jag kommer ihåg rätt).
Ja jag borde väl kunna lista ut om det är bajonettfattning när jag kollar på den nya delen.

Hur gick det för dig?

Har själv bytt packning 1.2 men den fortsätter iaf att rinna. Allt är är också rengjort.

M MrBoes skrev:
Hur gick det för dig?

Har själv bytt packning 1.2 men den fortsätter iaf att rinna. Allt är är också rengjort.
Har du lyckats lösa ditt? Jag verkar ha samma problem. Funderar på om det är något som saknas vid ventilsätet men lyckas inte hitta svar.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Tänk på att det inte behöver va packningen som läcker utan det Kan va så att den fyller på för mycket vatten! Testa stäng av vattnet för att se så det verkligen är packningen👍

H
Köp en ny wc. Den är oftast upprostad i skruvarna som håller ryggstödet. Dom går av så fort som du lyfter på wc'n och börjar jobba med den.

Ut över allt inanmäta som du behöver byta som också är slut.
Allt slits.

Går att byta skruvarna med.
Det fick jag göra efter att stolen släppte ut allt vatten på golvet 😅

P Pussellisa skrev:
Har du lyckats lösa ditt? Jag verkar ha samma problem. Funderar på om det är något som saknas vid ventilsätet men lyckas inte hitta svar.
Tyvärr inte. Köpte nya o-ringar och gummipackning i botten men fortsätter att bråka. Tömmer sig på vatten sakta sakta och sen fyller på som att någon hade spolat.

Finns inget mer som går att byta, märkligt värre.

Får nog bli en ny så småningom, har bara inte orkat tagit tag i det.

Det är exakt samma problem som jag har och hunden blir tokig kvällstid när det plötsligt låter inifrån toa fast ingen är där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.