RiR = Rör i Rör?
Även om jag drar i väggarna, vilket jag i vart fall hade tänkt för duschen så måste jag ha någon genomföring bär jag kommer ner till bjälklaget.
Får väl ta och läsa lite instruktioner till de olika fabrikaten.
Även om jag drar i väggarna, vilket jag i vart fall hade tänkt för duschen så måste jag ha någon genomföring bär jag kommer ner till bjälklaget.
Får väl ta och läsa lite instruktioner till de olika fabrikaten.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Ja, rör i rör. De fästs upp med klammer och har speciella fixturer där de skall ut.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
För att ta sig genom trossbotten har jag aldrig sett någon dedikerad genomföring. Bara att borra hål och dra genom rören. Om man vill kan man täta med någon mjukfog.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Ja till skyddsrören finns låsbleck att sätta vid genomgångar. Avloppsrören är så styva att man Inte behöver fixera dem just invid hålet.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
50 mm avloppsrör går bra i 70-reglad vägg.
Medlem
· Blekinge
· 12 212 inlägg
Om det kniper så har Harald Nyborg 40 mm avloppssrör. Räcker bra till handfat. I Sverige är det kanske inte rekommenderat men i Danmark helt OK.
D Derbyboy skrev:
Det är 3st kall och 3st varm. En uppsättning är matning, en till duschen och en till badkaret. Istället för att bygga in ett fördelarskåp så sitter det en vatette fördelare med avstängare utanpåliggande. På den sitter även matningen till handfatet. Allt sitter alltså bakom lådorna i kommoden.D Derbyboy skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok men då drar du en del utanpåliggande alltså?
Ska varm sitta till höger eller vänster om man står rakt framför en blandare?
Jag tänker då främst tex en duschblandare där man inte förlänger med soft pex för då är det ju bara korsa.
Ska varm sitta till höger eller vänster om man står rakt framför en blandare?
Jag tänker då främst tex en duschblandare där man inte förlänger med soft pex för då är det ju bara korsa.