Hej!
Har en stor uppfart med marksten och den har blivit grå/smutsig med tiden. På bilden är den blöt så det kanske inte ger en rättvisande bild. Lite mossa/alger kommer på de stenar som man inte direkt inte trampar på.
Tänkte rengöra den och har en Kärcher terrasstvätt pcl 4 till min hjälp. Men vad för medel ska jag ha till stenen för att det ska bli rent? Har frågat 2 säljare och de vill så klart sälja dyra specialmedel..
Jag tror att det är enklare än så.
Yes Diskmedel? Avfettning från Biltema? Stensåpa?
Vad säger expertisen?
Har en stor uppfart med marksten och den har blivit grå/smutsig med tiden. På bilden är den blöt så det kanske inte ger en rättvisande bild. Lite mossa/alger kommer på de stenar som man inte direkt inte trampar på.
Tänkte rengöra den och har en Kärcher terrasstvätt pcl 4 till min hjälp. Men vad för medel ska jag ha till stenen för att det ska bli rent? Har frågat 2 säljare och de vill så klart sälja dyra specialmedel..
Jag tror att det är enklare än så.
Vad säger expertisen?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Produkter som diskuteras: "taktvätt"
Paket för algborttagning
Grön-Fri Proffs 5 liter + tryckspruta
1 679 kr inkl moms
1 853 kr
Läs mer
Jag skrev fel. Fokuserade på valet av medel och missade i hastigheten att det gällde en terrasstvätt. Alltså inte en högtryckstvätt. Sorry.U Utsliten och utdömd skrev:
Vad jag menar är att man kan börja utan att blanda i någon slags "snake oil". Funkar det är det granterat skonsammast för miljön. Vatten räcker antagligen oavsett verktyg/borste/maskin.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Marksten och fall vs tillgänglighet
Altan & Uteplats -
Rengöringsmedel som tillsammans kan skapa giftångor
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad skall jag använda för rengöringsmedel till väggmatta i duschen?
Badrum -
Var köpa ljus fogsand till anläggning av marksten?
Altan & Uteplats -
Tips för att snygga till marksten
Trädgård allmänt