Scouten skrev:
Förutspåelse: Du kommer att bränna enormt mycket mer pengar på processen än du någonsin hade kunnat lägga på ditt avlopp. Därefter kommer du att gå förlorande ur striden, eller med en ersättning som inte är värd ett vitten.

Lägg ner. Släpp frågan och gå vidare i livet med något som gör dig lycklig. Den här fighten är förlorad, även om du har rätt.
Det var ett väldigt pessimistiskt inlägg från dig Scouten
Demmpa Demmpa skrev:
Hur mycket pengar har advokaten kostat fram till idag?
Hur mycket mer kan advokaten kosta fram tills det är avgjort i alla instanser?
Advokaten har hittills inte kostat mig ett öre som jag skrev till Scouten. Det var ingen större kostnad heller för 10år sedan då jag hade ett juridiskt ombud.


Att ”få rätt” och att ”ha rätt” är två helt skilda saker.
. Denna process har hittills inte kostat mig ett öre. Men om jag fortsätter processen slipper jag förmodligen att betala 37.000 kr + en bluffaktura på 7.000 kr. Nu när jag kommit så här långt så tänker jag plötsligt inte bara lägga ner processen. För c:a 10 år sedan vann jag ett Tredskomål i Tingsrätten där ord stod emot ord. Varför skulle det gå annorlunda denna gång? Jag kommer att avsluta denna tråd eftersom ingen av er tycks förstå vad det handlar om. Jag vill inte betala för ett dåligt utfört jobb. Dessutom kan jag bevisa att motparten ljuger. Ingen skall gå segrande ur striden för att han ljuger. Att jag började denna tråd handlade om att jag ville få ett vettigt svar på varför ett av rörläggarens plaströr hade lossnat.
 
Anledningen till att röret lossnat är förmodligen för att arbetet är felaktigt utfört. Det räcker att det går tungt att få in rören och för att hjälpa till drar man lite i övre änden så glider dom isär. Men att föra det i bevis är nog svårt om du inte har filmat hela jobbet. Rent teoretiskt kan det ju bero på tjälskjutning eller att spolbilen har varit oförsiktig eller nån annan plötslig händelse.
Själva tekniken som sådan att stoppa in ett nytt rör i ett gammalt är varken fel eller särskilt ovanligt, så du kommer inte kunna vinna någon tvist på grund av det.
 
P
T thomfg skrev:
Det var ett väldigt pessimistiskt inlägg från dig Scouten


. Denna process har hittills inte kostat mig ett öre. Men om jag fortsätter processen slipper jag förmodligen att betala 37.000 kr + en bluffaktura på 7.000 kr. Nu när jag kommit så här långt så tänker jag plötsligt inte bara lägga ner processen. För c:a 10 år sedan vann jag ett Tredskomål i Tingsrätten där ord stod emot ord. Varför skulle det gå annorlunda denna gång? Jag kommer att avsluta denna tråd eftersom ingen av er tycks förstå vad det handlar om. Jag vill inte betala för ett dåligt utfört jobb. Dessutom kan jag bevisa att motparten ljuger. Ingen skall gå segrande ur striden för att han ljuger. Att jag började denna tråd handlade om att jag ville få ett vettigt svar på varför ett av rörläggarens plaströr hade lossnat.
Ja, något pessimistiskt kanske det var, men jag tycker mig minnas ett par andra trådar som gått exakt så. Inte beroende på att TS haft fel, men för att systemet är som det är.
 
Ja du kanske har rätt. Jag tror ändå att allt slutar bra till slut. Förra gången jag hade ett juridiskt ombud så trodde man tydligen på mig eftersom jag fick en dom från Tingsrätten som gynnade mig.
utan att jag ens behövde dyka upp i Tingsrätten. Då var det ord mot ord och det är det nu också.
Så därför är jag trots allt mycket hoppfull.
 
useless useless skrev:
Anledningen till att röret lossnat är förmodligen för att arbetet är felaktigt utfört. Det räcker att det går tungt att få in rören och för att hjälpa till drar man lite i övre änden så glider dom isär. Men att föra det i bevis är nog svårt om du inte har filmat hela jobbet. Rent teoretiskt kan det ju bero på tjälskjutning eller att spolbilen har varit oförsiktig eller nån annan plötslig händelse.
Själva tekniken som sådan att stoppa in ett nytt rör i ett gammalt är varken fel eller särskilt ovanligt, så du kommer inte kunna vinna någon tvist på grund av det.
Om du läser mitt svar längre ner i tråden där jag svarat Scouten så kan du själv se.
 
Lycka till och håll oss uppdaterade.
 
  • Gilla
Sajja86
  • Laddar…
useless useless skrev:
Anledningen till att röret lossnat är förmodligen för att arbetet är felaktigt utfört. Det räcker att det går tungt att få in rören och för att hjälpa till drar man lite i övre änden så glider dom isär. Men att föra det i bevis är nog svårt om du inte har filmat hela jobbet. Rent teoretiskt kan det ju bero på tjälskjutning eller att spolbilen har varit oförsiktig eller nån annan plötslig händelse.
Själva tekniken som sådan att stoppa in ett nytt rör i ett gammalt är varken fel eller särskilt ovanligt, så du kommer inte kunna vinna någon tvist på grund av det.
Arbetet är säkert dåligt utfört, därför har rörkillen skrivit att det var en chansning ett test. Det är ju så nära ett erkännande man kan komma. Men sedan ljuger han då han skriver att jag var med på denna chansning vilket jag ju självklart inte var. Jag kan motbevisa honom i allt ex. som att stoppet kan bero på dambindor, hushållspapper eller att vattentrycket varit högt m.m. Jag har kommunalt vatten och avlopp och det kan knappast vara högt vattentryck på det. Företaget som högtrycksspolade för att få bort stoppet har skrivit att det är högst osannolikt att ett relinat rör kan lossna p g a högtrycksspolningen. Jag kan nog få ett VVS företag att skriva att orsaken till att ett rör lossnat är att det är dåligt ihopsatt. Så jag är mycket positiv till att driva ärendet vidare. Jag har ännu inte betalat advokaten ett öre. För 10 år sedan då jag vann ett Tredskomål i Tingsrätten kom jag knappt ihåg om jag betalade mitt juridiska ombud, men det kan inte kostat mig mycket kan jag säga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.