1 549 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Regnet det bara öser ner :(
Fur f**n ska man göra.
Försöker komma vidare med mitt projekt, och måla stommen till mitt uterum innan jag sätter upp taket, men det regnar ju minst en gång varje dag i detta land!!
Ena dagen regnar det på morgonen ... och allt blir blött. Då kan man ju inte börja måla.
Idag stod jag och målade när det på fem minuter drog in värsta hällregnet. Vad händer med färgen som jag målade för en timme sedan?
Är det dumt/fel att måla i regn? Hur länge skall öppet trä torka (efter regn) innan man kletar färg på?
Hur kommer man vidare i normal arbetstakt då det kommer regn och stör hela, hela, hela tiden.
Jag använder oljefärg.
Panik, semestern slutar ju på söndag!
NiB
Försöker komma vidare med mitt projekt, och måla stommen till mitt uterum innan jag sätter upp taket, men det regnar ju minst en gång varje dag i detta land!!
Ena dagen regnar det på morgonen ... och allt blir blött. Då kan man ju inte börja måla.
Idag stod jag och målade när det på fem minuter drog in värsta hällregnet. Vad händer med färgen som jag målade för en timme sedan?
Är det dumt/fel att måla i regn? Hur länge skall öppet trä torka (efter regn) innan man kletar färg på?
Hur kommer man vidare i normal arbetstakt då det kommer regn och stör hela, hela, hela tiden.
Jag använder oljefärg.
Panik, semestern slutar ju på söndag!
NiB
Har själv lite projekt kvar att avsluta, men regnet försinkar det hela tiden. Har kvar att måla i stort sett allt vitt på huset. Garaget ska det bytas ca 40 klädselbrädor på och vindskivorna runt om det platta garagettaket. Taket på garaget ska behandlas med takmassa.
Sen ska ju garaget målas också, annars får vi stå ut med ett rött garage som sitter ihop med ett grått hus
Vet inte hur långt in på hösten det är möjligt att måla med demidekk optimal, under sommaren blev ju ytan torr väldigt fort.
Sen ska ju garaget målas också, annars får vi stå ut med ett rött garage som sitter ihop med ett grått hus
Är redan inne på min tredje vecka på jobbet, har i alla fall köpt klädselbrädorna till garaget nu och ska börja såga upp dem för att grundmåla och måla ett varv inne på dem. Får satsa på att hinna med att måla garaget grått i år så får det vita målas nästa år istället.
Klicka här för att svara