efter ett elavbrott här hemma så verkar det som det har hänt nått med min Nas
när jag ska starta den igen så går fläkten på högvarv och power lampan blinkar 3 snabba blink å sen händer det inget mer :( är blinkningarna nån felkod eller kan det va så att den har gett upp totalt och isåfall går det att plocka ur diskarna och sätta in i en annan Nas ?

Lampblinkningen betyder säkert något speciellt, det går att göra en reset enheten men jag kommer inte riktigt ihåg hur.
Om du inte får något snabbt svar här så råder jag dig att gå in o titta på forumet hos readynas.com. Där får du garanterat svar.
I framtiden så Föreslår jag dig att skaffa en UPS som är kompatibel med NASen, eg att UPSen och NASen kan prata med varandra via USB kabel och om strömavbrottet är längre än vad UPSen klarar så stängs NASen ner på ett korrekt sätt innan backup batteriet tar slut. Vilka UPSer som är kompatibla står även det på Readynas.com.

inget av tipsen hjälper får väl hoppas att garantin täcker

Så du har testat diskarna, gjort reset och ev testat med en annan hårddisk som är några av tipsen som ges på forumet om man har problem efter ett strömavbrott?
Får du kontakt med Duon via RAIDar?

En Readynas Duo anser alltid att den måste göra en total resync av data mellan de två diskarna efter ett strömavbrott, en operation som kan ta åtskilliga timmar. Kan inte riktigt förstå på din beskrivning om den jobbar eller är helt död efter de tre blinkningarna dock.

Halojj!

Hade samma problem med min när jag kört den ett tag. visade sig att ena hårddisken gett upp. som tur hade jag inte hunnit lagra något på den. Tog kontakt med återförsäljaren (dustin) vilka styrde mig vidare till tillverkaren. utan några som helst protester skickade de ut en ny. Hade även problem med glapp i strömanslutningen på den. också tydligen ett vanligt fel - fick en ny strömadapter!

//Oscar

Nu har jag testat diskarna i en annan likadan Nas och dom funkar felfritt som tur är , bara att se till å pallra sig iväg dit jag köpt den och lämna in den

Hade sannorlikt samma problem med min ReadyNAS. Efter att jordfelsbrytaren löst ut ett flertal gånger och en kort period så stod den och blinkade. Visade sig att den ena disken gett upp. Löste sig när jag tog ur en av diskarna och startade igen. Jag hade tydligen tagit bort den som var trasig och enheten startade upp igen utan problem. I med en ny och efter några timmar var allt frid o fröjd igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.