2 331 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Re: Skulle ni ta hjälp av inredare?
Nej. Jag tar egna chanser och det jag skulle spendera på arvodet lägger jag på att rätta till mina egna inredningsmissar
. Startar med att tänka ut funktionen och sen letar jag efter saker/möbler som fyller ut den. Man känner bäst själv vad man behöver, tycker om och vilka färger vill man ha runtomkring. Koncentrera dej på saker som inte är så lätt att ändra i efterhand som fex golvmaterial, trappor, placering av fläkt i kök, placering av dusch. Väggfärger och gardiner byter man oftare och det är inte så dyrt heller så börja med att välja sitsmöbler, matbord och anpassa andra detaljer sen. Låter det vettigt ?
Dom vackra bilder i inredningstidningar är kanske inte i din smak i alla fall och därför känner du dej förvirrad?
Eller är det för mycket att välja på? Vad säger din "magkänsla"?
Känner du dej osäker så det är ju bäst att fråga proffs som kan det men jag tror att du måste i alla fall ha en klar bild hur du vill ha det
Eller hur du inte vill ha det 
gaia
Dom vackra bilder i inredningstidningar är kanske inte i din smak i alla fall och därför känner du dej förvirrad?
Eller är det för mycket att välja på? Vad säger din "magkänsla"?
Känner du dej osäker så det är ju bäst att fråga proffs som kan det men jag tror att du måste i alla fall ha en klar bild hur du vill ha det
gaia
Nej jag skulle inte tagit hjälp av en inredningsarkitekt. Hade blivit tokig om jag inte själv fått bestämma färger, detaljer osv ... låt oss säga tapeter. (typ medaljongmönster och stora jätte schabloner) Huuu! Jag vill ha målade ljusa väggar i mitt hem. Eller rättare sagt, jag vill ha hela huset ljust o luftigt och med matchande färger. Skulle bli galen om jag fick hem tex room service(tv.programmet som gör om hemma hos folk) och jag kom hem i ett svart kök med oranga, gula eller varför inte spygröna designade plastmöbler som man ser lite här o var i möbelaffärerna. Usch, nä och fy! 
Jag menar inte riktigt att inredaren skulle få helt fria händer utan mer att om det fanns nån som kunde hjälpa till att vägleda i rätt riktning, om ni förstår vad jag menar...
Tex. om man är osäker på vilken av de alla ljusbeiga tonerna som finns i färghandeln som skulle göra sig bäst i just mitt hem ??? så kunde man få en hjäpande hand att välja rätt. Sen till detta välja matchande textiljer , hur man bäst ska placera möblerna mm.
Utgå från det man har, göra sig av med det som inte passar och komplettera med nytt. Nån sån skulle jag nog behöva....
Tex. om man är osäker på vilken av de alla ljusbeiga tonerna som finns i färghandeln som skulle göra sig bäst i just mitt hem ??? så kunde man få en hjäpande hand att välja rätt. Sen till detta välja matchande textiljer , hur man bäst ska placera möblerna mm.
Utgå från det man har, göra sig av med det som inte passar och komplettera med nytt. Nån sån skulle jag nog behöva....
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur skulle du föreslå dragning för lågvaltskabel till taket?
El -
Vilken belysning och uttag skulle ni rekommendera?
El -
Placering av ventilation (Fresh-ventiler). Hur skulle ni göra?
Ventilation -
Hur skulle ni regla för balkong ovanpå valmat tak?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken borrmaskin skulle ni rekommendera?
Verktyg & Maskiner