Det här är ingen liten sak. Självfallet ska du ringa polisen och beskriva läget. Skyltningen är ju helt klar. De kan beordra borttransport till en uppställningsplats där ägaren får hämta ut dem mot en saftig avgift.
Företaget startades upp 2012, bytte namn två ggr första året, resultatet för 2017 var -90kkr, 2016 var det 10kkr.Anna_H skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kan vi få se en bild på vägskyltarna också, tack!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Instämmer. Ring Västtrafik och fråga varför några av deras fordon står felparkerade och har gjort det under längre tid.Dan_Johansson skrev:
Informera om att deras logga, etc, exponeras på ett kanske inte så bra sätt.
Men risken är väl att man enbart tar bort den.
Trubbelman: Det är knappast lämpligt att rekomendra olagliga metoder.
Det är inte förbjudet att parkera avställda fordon. Men ofta finns det en 24h begränsning för gatuparkering. Och man kan ju inte flytta ett avställt fordon dagligen. I det här fallet är det ju uppenbarligen en felparkering.
Det är inte förbjudet att parkera avställda fordon. Men ofta finns det en 24h begränsning för gatuparkering. Och man kan ju inte flytta ett avställt fordon dagligen. I det här fallet är det ju uppenbarligen en felparkering.
Medlem
· Västra Götaland
· 19 inlägg
Jag vet, det värsta är att jag fick tipset utav en polis...visserligen utanför tjänstetid. Men runt om i Göteborg så har vi periodvisD Daniel 109 skrev:
stora problem med folk som dumpar stulna bilar som ofta ägs av målvakter och enda sättet att få bort dom på ett något sånär lagligt och snabbt sett när ägaren skiter i det är att ta till miljö-kortet.
Det är ändå inte ett okej beteeende.
Om de där bilarna är ett absolut hinder för er absolut nödvändiga byggtrafik till tomten skulle jag meddela kommunen och polisen att jag bogserar undan dem själv med traktor. Det brukar inte göra någon skillnad om hjulen står stilla då man sätter en tillräckligt stor traktor före. Tillåter inte polisen och kommunen en sådan bortbogsering så måste de ordna bortbogsering själva för den dagen kranbilen kommer måste vägen vara fri och då bogserar ni och tolkar det som polisens och kommunens tillåtelse.
Då man ställer byråkraterna inför sådana ultimatum brukar det bli fart på dem.
I Finland kan man faktiskt som markägare eller markägarens representant lägga beslag på en bil och sälja den till skrotning eller skrota den själv om inte ägaren hämtar den efter två uppmaningar per rekommenderat brev med tre veckor emellan tror jag det var. Jag slaktade en gång en Opel Kadett som någon hade dumpat på en grannes mark och som vi hjälptes åt att släpa därifrån.
Jag har hört att det skulle finnas någon liknande paragraf i Sverige...... ta reda på! Om ni kan agera som vägföreningens representant blir det ju helt lagligt!
Skrotvärdet är ju högt på dem!
Då man ställer byråkraterna inför sådana ultimatum brukar det bli fart på dem.
I Finland kan man faktiskt som markägare eller markägarens representant lägga beslag på en bil och sälja den till skrotning eller skrota den själv om inte ägaren hämtar den efter två uppmaningar per rekommenderat brev med tre veckor emellan tror jag det var. Jag slaktade en gång en Opel Kadett som någon hade dumpat på en grannes mark och som vi hjälptes åt att släpa därifrån.
Jag har hört att det skulle finnas någon liknande paragraf i Sverige...... ta reda på! Om ni kan agera som vägföreningens representant blir det ju helt lagligt!
Skrotvärdet är ju högt på dem!
