Hej har i dag en radonsug ett rör genom betonggolvet upp till källartaket följer taket till yttervägg där innanför väggen sitter en kanalfläkt och blåser ut genom väggen det blir mycket oljud från fläktröret på utsidan av huset så nu tänker jag dra upp röret genom källartaket och upp gonom yttertaket jag har tänkt att ha kvar fläkten i källaren och då undrar jag hur det blir med ljud från röret på våningsplanet ljudet utomhus blir väl lika som förut men man kanske störs mindre av att det går ut på taket någon som har erfarenhet?