Prova med att dra åt muttern lite.
Ett vanligt problem på kopplen är att man inte smörjer gängan lätt med locherpasta. Vilket resulterar i att gängan "skriker" när man drar åt den. Vilket ofta kan resultera i läck.
Ett vanligt problem på kopplen är att man inte smörjer gängan lätt med locherpasta. Vilket resulterar i att gängan "skriker" när man drar åt den. Vilket ofta kan resultera i läck.
Jag har samma problem fast på en äldre radiator som förre ägaren lossat och återmonterat (det är alltid förra ägaren som är problemetkrilleman_215 skrev:
Kan det hjälpa att tömma systemet, lossa kopplingen, smörja med pasta och återmontera?
Skall jag även putsa av de koniska ytorna?
MVH Stickan
Redigerat:
Japp, har du möjlighet så prova smörja lite först. Kolla så det inte ligger skräp mellan dom koniskt tätande ytorna samtidigt.Stickan56 skrev:Jag har samma problem fast på en äldre radiator som förre ägaren lossat och återmonterat (det är alltid förra ägaren som är problemet). Jag vågar inte dra muttern hårdare.
Kan det hjälpa att tömma systemet, lossa kopplingen, smörja med pasta och återmontera?
Skall jag även putsa av de koniska ytorna?
MVH Stickan
Klicka här för att svara
