Hej, jag tänkte fråga om råd angående min trappa utomhus….

För ett antal år sedan rasade den gamla stentrappan. Vi hade en firma som murade upp en ny (lecablock) och putsade. Tanken var att den sedan skulle beläggas/kläs med sten. Mannen som skulle göra det flyttade och trappan var helt OK ändå i ett antal år. Letade sedan ny firma som kunde lägga stenplattorna. Fann en – som hade rekommendationer. Men…. Deras jobb var inte bra; redan efter mindre än ett år fick de komma och fixa till (förra året)– då var de högljudda och obehagliga. Menade att de alls inte gjort ett dåligt jobb utan allt beror på fuktproblem i trappan. Det finns inget de kan åtgärda utan sände ett prisförslag på att riva trappan och göra ny.

Jag är inte så pepp på att riva och bygga ny, igen. Framför allt inte anlita detta företag igen.

Finns det någon här som kan lite om trappor? Trappan är utsatt för väder och vind. Finns det något enklare jag skulle kunna göra för att ”rädda” rädda den befintliga? Måtten på trappstegen är 120 x 31 cm och då blir det lite överhäng, vilket jag hört att det bör vara, inte som firman gjorde. Funderar på om man skulle kunna finna tunnare stenplatta i rätt storlek, en för varje trappsteg, och lägga på? Skrapa bort den trasiga putsen?
Tacksam för förslag.

• IMG_6647.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6648.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6649.jpeg
    Skapa konto
Om steget är 120 x 31 och klinkern 60 x 30 blir det väl ingen näsa?

blackarrow blackarrow skrev:
Om steget är 120 x 31 och klinkern 60 x 30 blir det väl ingen näsa?
Om näsa betyder att det hänger ut - så nej, tvärt om. Jag har sett att andra har överhäng men här fogde man till lite - som spricker….

• IMG_6683.jpeg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.