Så. Har nu spacklat alla. Målat det första med ett lager grundfärg och ett lager reflexfri takfärg. Letar skavanker och ser en av skarvarna jättetydligt. Detta är mitt test-tak. Liten yta och minimalt med ljus.
Nu är det dags för det stora kökstaket och jag är så nervös... Vill verkligen inte ha en massa dåliga skarvar som den i hallen.
Min teori är att den dåliga skarven i hallen är för dåligt fylld. Fick göra om den pappremsan så den har legat ett steg efter i spacklingen.
Kika på videon och se vad ni tror om kökstaket. Jag har väldigt lite spackel i taket om man jämför med alla instruktionsvideos jag sett. För att jag är rädd för ”bullar” men är kanske FÖR försiktig?
Man får ju alltid spackla minst två gånger. Sen är det ju slipning som gäller. Ju bättre grundarbetet är gjort desto bättre blir målningen. Fler lager färg lär maskera en del. Men kom ihåg att ingen är så kritisk mot arbetet som när man gör det själv. Även proffs lämnar kvar bevis av att det är ett hantverk.
Ditt svar gjorde mig så glad där och då. Tack! Mitt i slitet och våndan. Ett hantverk. Det är klart att det kommer finnas små skönhetsfel. Taken blev jättefinaSilver78 skrev:
Man får ju alltid spackla minst två gånger. Sen är det ju slipning som gäller. Ju bättre grundarbetet är gjort desto bättre blir målningen. Fler lager färg lär maskera en del. Men kom ihåg att ingen är så kritisk mot arbetet som när man gör det själv. Även proffs lämnar kvar bevis av att det är ett hantverk.
Klicka här för att svara