Jag måste förlänga dessa rör från en betongvägg, det är i ett våtrum, så måste täckas efter, jag skulle bara sätta böjningar i rör så kan han dra i sina ledningar, de går till ett annat rum, Och bli täckt med vattenbeständig panel dessa är 2mt från dusch.
Är det bäst att använda flexrörskam eller dubbelisolerad kabel ?
Det bästa är väll att fråga han som ska utföra arbetet, elektrikernH hepaha skrev:Jag måste förlänga dessa rör från en betongvägg, det är i ett våtrum, så måste täckas efter, jag skulle bara sätta böjningar i rör så kan han dra i sina ledningar, de går till ett annat rum, Och bli täckt med vattenbeständig panel dessa är 2mt från dusch.
[QUOTE = "Grizzlybjörnen123, post: 4041957, member: 376167"] The best thing is to ask the person who will do the work, the electrician [/ QUOTE]
hans enda idé är att riva och bygga om en ny mur, jag har sett det gjort på andra sätt men bara frågat några vänliga råd.
hans enda idé är att riva och bygga om en ny mur, jag har sett det gjort på andra sätt men bara frågat några vänliga råd.
Hej, vad undrar du över?H hepaha skrev:
Om det är det enda han kan komma fram till så kontakta fler firmorH hepaha skrev:
Svårt att ge förslag på rätt åtgärd utan att ha sett det på plats
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Med sånna närbilder är det svårt att ge något råd.
Protte
Protte
så de kommer att förlängas 2mt över dörröppningen, kanske två många varv, Har fått en mer skicklig elektriker att ge råd om att använda kabelkanal eftersom kort avstånd skulle vara ok, men han kan inte göra jobbet.
Det är en bra lösning, Det är en bra lösning? Jag kommer att rekommendera det till andra Elektriker
Det är en bra lösning, Det är en bra lösning? Jag kommer att rekommendera det till andra Elektriker
Klicka här för att svara