5 487 läst ·
1 svar
5k läst
1 svar
Putsa fönster Ångtvätt??
Hej på er i vårsolen!
Nu börjar man få vårkänslor och vill kunna se världen utanför utan störande ränder och flugprickar. Är det någon här som har provat att putsa fönster med ångtvätt? Har sökt lite här på forumet men inte hittat någon bra info. Fungerar det verkligen? I reklamen verkar det ju för bra för att vara sant. Tycker aldrig att jag får något bra resultat med det vanliga sättet att putsa som dessutom är så tråkigt och långsamt. Har massor av kopplade fönster och kittade spröjs, tror ni dom kan ta skada?
Nu börjar man få vårkänslor och vill kunna se världen utanför utan störande ränder och flugprickar. Är det någon här som har provat att putsa fönster med ångtvätt? Har sökt lite här på forumet men inte hittat någon bra info. Fungerar det verkligen? I reklamen verkar det ju för bra för att vara sant. Tycker aldrig att jag får något bra resultat med det vanliga sättet att putsa som dessutom är så tråkigt och långsamt. Har massor av kopplade fönster och kittade spröjs, tror ni dom kan ta skada?
Inget svar på 15 år....Märkligt. Jag fick en ångspruta av min far som bestämt sig för att döstäda. Så jag har ju samma fråga som du hade. Men du kanske har hunnit få erfarenhet?F fullhouse skrev:Hej på er i vårsolen!
Maskinen jag har är Kärcher SC952. Ånga från den är rumstemperrad vilket förvånade mig. Inbillar mig att den inte blir lika effektiv då.
Tacksam om någon kan svara om maskinen är värd att använda, eller om jag skall förpassa maskinen till återviningscentralen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Putsa på träregel runt fönster
Byggmaterial & Byggteknik -
Fönsterbleck och ljud vid byte av fönster på putsad fasad
Fönster & Dörrar -
Byta fönster putsad fasad och putsa in fönster nu (minusgrader)
Fasad -
Putsa upp ojämn fönstersmyg - vilken metod?
Byggmaterial & Byggteknik -
Fråga till alla som putsar sina fönster!
Övrigt husrelaterat