G grolle05 skrev:
Gick ner 50 meter satte pumpen på 40 meter brunnen uppmätt till ca 470000 dygnsliter 😂
Skulle man kunna lägga i en slang till ock få bergvärme ?
Lite tunt med 50 meter, vad för dim på hålet, vet du om det stötborrat eller som det kallas avantiborrat. Det första knaggligt hål, det andra runt och slätt. Har du vattenburen värme, men det djupet så blir det ingen stor VP , men kommer att ge massor av värme. Fanns en gång i tiden små VP på 3-4 kW och ett sådant tillskott är inte att förakta. Det som kan vara lite udda är att få ner två slangar eller ha en grundvärme-VP.
Om dom är så små vet jag inte, men skulle nog inte vara fel för er.

J jonaserik skrev:
Lite tunt med 50 meter, vad för dim på hålet, vet du om det stötborrat eller som det kallas avantiborrat. Det första knaggligt hål, det andra runt och slätt. Har du vattenburen värme, men det djupet så blir det ingen stor VP , men kommer att ge massor av värme. Fanns en gång i tiden små VP på 3-4 kW och ett sådant tillskott är inte att förakta. Det som kan vara lite udda är att få ner två slangar eller ha en grundvärme-VP.
Om dom är så små vet jag inte, men skulle nog inte vara fel för er.
Vad eller hur han borrade vet jag inte.
Vi har vattenburen värme (frånluftsvärme)

J jonaserik skrev:
FTX är klent och behöver elpatron när tempen går ner ute. Kanske din brunn finns med här om den är registrerad, går att zoma ner på fastighet
[länk]
Var tyvärr inte med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.