Pumpen lämnar ett tryck som motsvarar höjden som ska lyftas plus lite till ,
Tex lyfter 10 meter så är trycket 1 bar och omvänt , det är från vattenytan det räknas ,
så om du ska ha lite fart från den brunnen , såg något någonstans ett bygge med pumpar
Där brunnen var djup Expl , Biltema , dränkbar ( hyfsat pris ) och i serie med den på marken pumpautomat Biltema , det hade fungerat bra , den i brunnen lyfter och den andra skapar trycket upp till 3 3,5 bar , blir lite kaka på kaka , men bra mycket billigare än en dränkbar
större för 6000:-
Tex lyfter 10 meter så är trycket 1 bar och omvänt , det är från vattenytan det räknas ,
så om du ska ha lite fart från den brunnen , såg något någonstans ett bygge med pumpar
Där brunnen var djup Expl , Biltema , dränkbar ( hyfsat pris ) och i serie med den på marken pumpautomat Biltema , det hade fungerat bra , den i brunnen lyfter och den andra skapar trycket upp till 3 3,5 bar , blir lite kaka på kaka , men bra mycket billigare än en dränkbar
större för 6000:-
För den gamla ägaren hade en pump från jula som va kopplad med ett plast rör typ 2-3 cm omkrets nerifrån brunnen upp till en utkastare på brunnen som man sen satte vatten slang på. Blir de olika tryck då?
Jo men grejen är ju jag vill kunna använda vattenslang och vattenspridare tex annars kan jag väl lika gärna sätta in en ricke pump ( observera stavningen) gammal pump man pumpar upp vatten i spann med
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Finns en 50L/min lyft 55 meter , blir väl så där 4,5 bar till vattenspridare med direktpumpning
men den måste ha öppna kranar hela tiden , får inte gå mot stängd ventil , annars ett tryckkärl med tryckströmbrytare för start stopp
http://www.jula.se/search/?query=brunns pump
men den måste ha öppna kranar hela tiden , får inte gå mot stängd ventil , annars ett tryckkärl med tryckströmbrytare för start stopp
http://www.jula.se/search/?query=brunns pump
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden