Hej. Vet inte om det är rätt forum. Det är så att mina föräldrar bytte fönster i huset i vintras. Efter att snön försvann så började ett av trappstegen på utetrappan att "flagna". Det är på framkanten och stenen släpper mer och mer sanden syns mer.

Dem som monterade fönstrerna använde trappan som stöd men det var inte mycket. Har tagit upp det med dem som bytte fönster. Han kom o kollade på trappan.

Enligt honom så är det fel på trappan sen tidgare. Att den har lagats förut (mina föräldrar har bott i huset i 16 år utan och inte känt till det).

Han nämnde att det har kommit in fukt under trappan och att det finns någon "finsand" som tagit åt sig fukten. Den fukten har gått under trappam och det har börjat spricka när det har blivit kallt. Vet inte om det stämmer. Enligt honom så är det många som har drabbats av samma problem.

Tycker att det är märkligt att det uppkommer just efter att dem höll på vid trappan? Mina föräldrar har ju ändå bott där i 16 år.

Så jag vet inte är det dem som har skadat trappan eller stämmer han teori? Finns det andra som har drabbats av samma problem?

Går det att laga trappan?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.